לא ברור מה עלה בגורלו של חסן נסראללה, היעד מספר אחת של ישראל בשנים האחרונות. העובדה כי ישראל פגעה במפקדה המרכזית של חיזבאללה בעת שנסראללה במפקדה היא עניין דרמטי. בראש ובראשונה ישראל מבהירים כי נסראללה הוא בן מוות.

שתיים, ישראל מציגה מודעין ונחישות. שלוש, ישראל מבהירה שאין לה קוו אדום בלחימה מול חיזבאללה וכל דמות וכל מקום בו פועל חיזבאללה ישראל תפעל בנחישות.

נתניהו במסר ישיר לאיראן: "אם תתקפו - נתקוף אתכם"
כבר 40 שנה צה"ל הולם בחיזבאללה – אז מדוע הם התחזקו כל השנים?

את התקיפה ביצעה טייסת העטלף של חיל האוויר. מדובר במטוסי F16i בחיל האוויר הם מכונים סופה. המטוסים הפילו טונות של חימושים. את ההפצצה עשתה ישראל כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו היה בניו יורק על אדמת ארצות הברית. 

חסן נסראללה הוא המנהיג אויב הכי מאתגר שקם לישראל בעשורים האחרונים. נסראללה בן ה-64 מנהיג את חיזבאללה כבר ארבעה עשורים. הוא מקורב מאוד לאיראן ולמרות שהוא לא יסד את חיזבאללה הוא עיצב את הארגון לפי דמותו.

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

את דרכו בארגון ההוא החל בזמן הלימודים בבית ספר ציבורי בעיר צור. הוא ביקר במסגד המרכזי בעיר ומשך את תשומת לבו של מטיף בשם מוחמד אל-ע'ראווי. אל-ע'ראווי התרשם מתבונתו של הילד ומהתעניינותו בלימודים תאולוגיים, ועל כן בחר להמליץ עליו בפני האייתוללה מוחמד באקר א-סדר, אחד המטיפים המובילים בסמינרי השיעה שבנג'ף, עיראק.

כעבור כשנה, לאחר שסיים את החינוך התיכוני שלו, עבר נסראללה לנג'ף כדי להתחיל את לימודיו. לאחר שהגיע לנג'ף נפגש עם באקר א-סאדר, וזה הפקידו תחת השגחתו של עבאס אל-מוסאווי, תלמיד לבנוני מבקעת הלבנון שמאוחר יותר הפך למטיף ומנהיג חזבאללה. כל זה כשהוא רק בן ה־16. אז יצר עמו קשר אישי חזק ביותר, ומרבית השקפת העולם שלו נגזרה ממשנתו של אל-מוסאווי.

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לאחר חיסולו של מוסאווי נבחר נסראללה לתפקיד. בישראל לא העריכו כי הבחור הצעיר יעפיל על קודמיו ויהפוך את הארגון לעוצמתי ומסוכן הרבה יותר ממה שהיה.