יוסי אמרוסי, לשעבר בכיר בשב"כ, שוחח עם מעריב בנוגע לחיסול נסראללה ואמר: "חיסול נסראללה אינו רק חיסול ראש תנועת טרור אלא לא פחות מאפשרות אמיתית ומיוחדת במינה לשנות את כל מאזן הכוחות באזור".

"חיזבאללה הינו הפרוקסי מס' 1 של אירן והוא קיבל מכה קשה, אחרי המכה הקשה שחמאס קיבל ואפילו במידה מסוימת גם החות'ים. נכון, עדיין יש לו אמל"ח ועדיין יש לו עשרות אלפי פעילים והם ימשיכו לפעול כפי שהם פועלים ממש בעת כתיבת שורות אלה באמצעות ירי רקטי לכיוון ישראל. אבל יש לנו הגנה אווירית מצוינת שמתמודדת יפה עם ההתקפות", ציין.

נסראללה עשה את טעות חייו: האם זה הסוף של חיזבאללה?
ידו הארוכה של צה"ל הגיעה לביירות: נסראללה חוסל בדאחייה

עוד הוסיף, "הדילמה כעת היא האם להמשיך "אול אין" ולפגוע גם בראש הנחש איראן. זו התלבטות קשה אולם להערכתי זו הזדמנות היסטורית. המהלך צריך להיות בגיבוי ארה"ב ומדינות המערב שיסייעו בהגנה. עם ההתקפה נסתדר לבד. תקיפה של בארות הנפט האירנים, פגיעה משמעותית מאוד בכלכלה האירנית יכול לעורר ולגרום למספר מהלכים שישנו את התמונה במזרח התיכון". 

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רויטרס)
צה״ל תוקף בדאחיה (צילום: רויטרס)

"ראשית, התכנות לערעור המשטר האיראני. שנית, התכנות לשינוי במאזן הכוחות בלבנון והחלקה משמעותית של הכוחות השיעים. שלישית, החזרת ההרתעה הישראלית למרכז הבמה. מי שינסה לפגוע בנו, יפגע ויפגע חזק עד כדי כליה. האם זה יקרה? ימים יגידו. בעיני זו הזדמנות בלתי חוזרת ומי שצריך להבין את זה זה העולם הנאור. לצד זאת חשוב לשמור על צניעות, ערנות וזהירות רבה", סיכם אמרוסי.