בחודשים האחרונים פועלים צוותי חייל האוויר סביב השעון. אלפי תקיפות ביצע חיל האוויר בעשרת הימים האחרונים בלבנון והמספר גדל בכל יום. "הטלנו מעל אלפיים חימושים בשלושה ימים", אמר רס"ן נ', סגן מפקד טייסת ה-F16 "העטלף", בשיחה שהתקיימה ביום שישי – שעות לפני חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "ביצעתי פעילות בלילה, טסתי בבוקר, ובעוד שעה אני עולה לטוס שוב", אמר. כשנשאל לאיזו גזרה, הוא השיב בחיוך: "לבנון".

במקביל ללבנון, החיל פועל בעוצמה בזירת עזה, ומבצע פעילות בגבולות כדי ליירט ירי טילים וכטב"מים לישראל לצד סיכול ניסיונות הברחת חימושים מאיראן לחיזבאללה. חיל האוויר פעל בימים האחרונים באופן ממוקד, ופגע במערכי השיגור של הטילים ארוכי הטווח, במערך הטילים חוף-ים שאיימו על חופש השייט של ספינות הסחר וספינות חיל הים. 

תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)

רס״ן נ׳ מספר על המורכבות בתקיפות בלבנון אל מול הפעילות ההתקפית של חיל האוויר בזירת עזה: "התמונה שונה בין שתי הזירות בעזה האזור קטן יותר, קרוב יותר, רמת האיום מוגבלת הרבה יותר. בלבנון מדובר במורכבות לטייסים ולמטוסים, מדובר באזור יותר מאווים עם יכולות לפגוע במטוסים השטח הגאוגרפי גדול יותר".

חיסול נסראללה: לאיראן יש אפשרות אחת רעה והשניה יותר רעה
במהלך תקיפה ממוקדת: צה"ל חיסל את מפקד חיזבאללה נביל קאווק

רס״ן נ מספר כי הטייסת שלו מבצעת מגוון רב של משימות "החל מסיכולים בלבנון, פגיעה במחסני חיזבאללה וקני שיגור מלבנון המאיימים על ישראל, דרך תקיפות בעזה, משימות בט"ש בגבולות ועד משימות אסטרטגיות. הטייסים וצוותי הקרקע יודעים להיות ורסטיליים לאופי המשימות. מה שדורש התאמה של חימושים מיומנות של הצוותים ואיסוף מודיעין מקדים לטייסים".