שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום למבצע הצבאי בצפון והדגיש כי הפעולה נגד חיזבאללה נמשכת. בפגישה סגורה עם פורום ראשי רשויות קו העימות, אמר השר כי למרות שהושגו הישגים משמעותיים, המאבק לא הסתיים. ״פעלנו בעוצמה, פגענו באויב, ונמשיך לפעול. טרם השלמנו את המלאכה״, הצהיר גלנט, והבטיח כי בקרוב יוכל להחזיר את תושבי הצפון המפונים לביתם בבטחה.

גלנט סקר בפני ראשי הרשויות את הישגי המבצע עד כה, תוך שציין את החולשה שהוסבה לחיזבאללה בעקבות המתקפות האחרונות. לדבריו, ״הנחתנו סדרת מהלומות קשה על הארגון לפני שבועיים, מה שהוביל לשיבוש בשרשרת הפיקוד שלהם ולסיכול פעולות טרור רבות שתוכננו". הוא הוסיף: ״כיום אנו במצב שונה. האויב נמצא בשחיקה, והשטח שלו נתון לאיום מתמיד. ייקחו להם שנים להתאושש״.

אלפי לוחמים איראנים יגיעו ללבנון? תכנית השיקום של טהרן נחשפת | דיווח
אסד חרץ את גורלו של נסראללה: היחידה המיוחדת של צה"ל שקברה את חיזבאללה | דיווח

עוד ציין גלנט כי ישראל ערה לניסיונות העתידיים של חיזבאללה לשקם את יכולותיו, והבטיח שצה"ל ימשיך לפגוע במאמצי השיקום. ״אנחנו נמשיך לעקוב ולחבל בכל ניסיון לשקם את הארגון״, הדגיש. 

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

בפגישה, שנכחו בה גם שר הפנים משה ארבל ומפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, הושמעו שבחים רבים לפעולותיה התקפיות של ישראל בשבועות האחרונים. ראשי הרשויות הביעו תמיכה במהלך הצבאי, אך יחד עם זאת, העלו חששות בנוגע למצב התשתיות הביטחוניות בעורף.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הודה לגלנט בסיום המפגש: "אני מודה לשר הביטחון על הגעתו היום למטה אשר למפגש עם ראשי רשויות פורום קו העימות. במהלך הפגישה הצטרף אלינו גם שר הפנים משה ארבל שהגיע לתמוך ולחזק, וכן פרגן לשר הביטחון על תפקודו ועמידתו האיתנה, כמו גם לצה"ל ולכוחות הביטחון״.

דוידוביץ שיבח את פעולות צה"ל בלבנון, אך הדגיש את הצורך בפעולות נוספות. ״השר סקר בפנינו את הפעולות האחרונות של צה"ל בלבנון, מיטוט החיזבאללה ושלל פעולות שלדבריו עדיין לא הסתיימו״, אמר. ״בפגישה העליתי בפני השר את חשיבות המשך הפעילות בגדר כדי לחסל את האיום, אחרת תושבינו לא יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם״. 

פגיעה ישירה בקרית שמונה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
פגיעה ישירה בקרית שמונה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

דוידוביץ הזכיר את תוכנית "מגן לצפון" למיגון יישובי קו העימות שהוכרזה בשנת 2018 וביקש לפעול כדי לממש אותה בהקדם.לדבריו, ״תושבינו זקוקים לתחושת ביטחון גם לאחר שיחזרו לבתיהם, והמלחמה הזו הבהירה לנו מעל לכל ספק שאם התוכנית הזאת לא תיושם, הרי שלא תהיה תקווה לעתיד הצפון. אלה הן סוגיות ליבה שצריך לקיים אותן, גם בעיצומה של המלחמה, זהו המפתח לחיזוק קו העימות״.

שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

בסיומה של הפגישה, דוידוביץ הביע אופטימיות זהירה בנוגע להתפתחויות הצבאיות, אך גם הדגיש את הצורך במתן פתרונות בטווח הארוך. ״צפויים עוד ימים של פעילות צבאית אינטנסיבית, אבל כבר מתחילים לראות את הסוף״, סיכם.