האנליסט הפוליטי מחמוד אל-טאהר התראיין לתקשורת הערבית וטען כי התקיפות הישראליות בחודיידה לא כוונו לתשתיות ואתרים צבאיים של החות'ים, אלא נועדו לפגוע בנמל ובמחסני הנפט. לדבריו, לא מדובר במטרות צבאיות או בתחנות כוח סולריות ומתקני נפט, אלא במטרות אזרחיות.

עוד הוסיף כי נמל חודיידה הוא מקור חשוב לכלכלת תימן, המספק כ-70% מההכנסות של המדינה, מה שמשפיע על מצב התזונה של התימנים. בנוסף, החשמל המיוצר במחוז צנעא ובמחוזות אחרים בצפון תימן משפיע גם הוא על האזרחים. אל-טאהר מדגיש שמחסני הדלק הנמצאים באזורים בשליטת החות'ים, וגם באזורים ששוחררו, מספקים אנרגיה לאזורים נרחבים ולכן האזרחים הם אלה שנפגעים יותר מכל. לטענתו, אין בסיס להצהרות הישראליות כי הפגיעה הייתה בתשתיות צבאיות של החות'ים.

"המסר הוא שלאויב אין איפה להתחבא" – המג"ד הגיבור שנפצע בינואר ממשיך לפקד גם היום
לאחר הפצצה שנפלה על החיזבאללה: הממשלה במסר מיוחד לתושבי הצפון

בהתייחס לשאלה האם לתקיפה יש מטרה מורלית או שהיא משמשת להעברת מסר, אל-טאהר מסכים כי מדובר במסר לחות'ים: "ישראל מאותתת להם כי היא מסוגלת להגיע אליהם, ואולי הם הבאים בתור." לדבריו, בהקשר רחב יותר, ייתכן שמדובר בחלק מעסקה גדולה בין ישראל לאיראן, שבה איראן לא תותקף ישירות.

עוד ציין כי לאחרונה איראן שלחה שגריר לחות'ים, ויש חשד כי הוא מרגל נגדם. אל-טאהר הזכיר גם את הדיווח בעיתון צרפתי, לפיו מרגל איראני הוא שהסגיר לישראל את מיקום מפקדי חיזבאללה. לסיום, הוא אומר כי ישראל מגלה אורך נשימה במערכה לקיצוץ הזרועות האיראניות באזור.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה