ישראל מתכננת מבצע קרקעי מוגבל בלבנון שעשוי להתחיל באופן מיידי, כך מסרה ישראל לוושינגטון, לדברי גורם אמריקאי מעורה בפרטים ששוחח עם עיתון ״הוושינגטון פוסט״. מקורות ששוחחו עם העיתון מסרו כי הפעולה עשויה להתחיל בטווח המידי. 

לפי הדיווח המבצע המתוכנן של צה"ל יהיה מצומצם יותר ממלחמת לבנון השנייה ויתמקד בפינוי תשתיות מיליטנטיות לאורך הגבול כדי להסיר את האיום על יישובי הגבול הישראליים, אמר הגורם. עוד מסר כי לפי גורם ישראלי המכיר את המבצע, היום (שני), כוחות ישראליים ביצעו פשיטות מוגבלות בלבנון.

בתוך כך, גורמים רשמיים אמריקאים אישרו לערוץ CNN כי כוחות ישראליים ביצעו פשיטות של כוחות מיוחדים בשטח לבנון סמוך לגבול ישראל-לבנון הבוקר (שני). גורם אחד תיאר את הפשיטות הללו ל-CNN כ-״פשיטות מדויקות מאוד, ממוקדות מאוד, קטנות מאוד״ - מהסוג ש״נכנסים ויוצאים״, במטרה לפגוע ספציפית ביכולות של חיזבאללה.

חטיבת יפתח בצפון (צילום: דובר צה''ל)
חטיבת יפתח בצפון (צילום: דובר צה''ל)

גורמים אמריקאים כרגע לא קוראים לפשיטות הישראליות ״כניסה קרקעית״, גם כשהם ממשיכים להיערך בזהירות לאפשרות של מבצע קרקעי מוגבל שעלול להתרחש בימים הקרובים.

ברקע התגברות הדיווחים על כניסה קרקעית אפשרית ללבנון, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר: " מודע לאפשרות שישראל תפלוש ללבנון, צריך הפסקת אש עכשיו". אנתוני בלינקן קרא פעם נוספת לשימוש בערוצים דיפלומטיים: ״דיפלומטיה היתה ונשארה הדרך הטובה והיחידה להשגת יציבות גדולה יותר במזרח התיכון״ וכי ארה״ב מחויבת ״לקדם מאמצים אלה בדחיפות״.