לאחר חיסול נסראללה והתקיפות העצימות בלבנון ובתימן, השיח הציבורי בימים האחרונים נסוב סביב שאלה אחת - האם מדובר במסר לאיראן והאם ישראל עתידה לצאת למתקפה כנגד ראש הנחש. סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, שוחח עם "מעריב" בנוגע לשאלה האם איראן היא יעד התקיפה הבא של צה״ל.

בוסקילה הסביר: ״השאלה אם איראן הבאה בתור אחרי תימן שכבר הותקפה בעוצמה, היא אכן השאלה הנדרשת. איראן עומדת למעשה מאחורי כל ארגוני הפרוקסי שאותם ישראל תוקפת, בין אם זה בסוריה, בין אם זה בתימן או בין אם זה לבנון, עזה וכן הלאה. ובסופו של דבר כדי להשפיע על כל המערכה הרב זירתית צריך לתקוף את איראן. היא זו שמשמשת כמנוע מרכזי לכל הפעילות הטרור שמופנית גם כנגד ישראל וגם כנגד אינטרסים בינלאומיים בים האדום וכן הלאה".

איראן הקימה יחידה ללוחמה במוסד – ההחלטה התפוצצה לה בפנים  
המומחה לתימן טוען: באיראן חושדים - זה המרגל שהגיע לחות'ים

תקיפת הכור בסוריה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת הכור בסוריה (צילום: דובר צה''ל)

בוסקילה הדגיש: "צריך לזכור שאם יש דבר אחר שאיראן חותרת אליו, דבר אחד שהיא לא רוצה לעצור - זה להגיע לגרעין".

"גם איראן כרגע נמצאת בדילמה. האם להמשיך למעשה את כל הפעולות כנגד ישראל מכל האזורים ולהסתכן בכך שישראל יחד עם קואליציה בינלאומית, תתקוף אותה, ולמעשה תוכל לתקוף את כל פרויקט הגרעין. או ללכת צעד אחורה ולהמשיך בהתכתשות מינימלית", הסביר בוסקילה.

"מבחינתם המטרה הגדולה ביותר היא להמשיך בפרויקט הגרעין. ואז, להפוך למעשה לגורם עוצמתי ומרכזי עם פוטנציאל השפעה כל המזרח התיכון וגם על המערב. בתרחיש הגרעין היא תוכל לאיים, לתבוע תביעות ולנסות למעשה לשמש כשחקן משפיע מאוד", אמר. 

"אני חושב שישראל היום יכולה לתקוף את איראן, אבל לא בטוח שהיא יכולה להשמיד ולפגוע בכל פרויקט הגרעין. היא יכולה לפגוע במתקני הדלק, היא יכולה לפגוע במספר האתרים של גרעין, אבל בכדי לפגוע בצורה מהותית שתביא לפגיעה בכל פרויקט הגרעין, צריך פה קואליציה בינלאומית", ציין.

תקיפת הכור בסוריה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת הכור בסוריה (צילום: דובר צה''ל)


בוסקילה הסביר שקואליציה בינלאומית חשובה במיוחד לצבירת לגיטימציה רחבה לפעולה משמעותית כל כך: "דבר כזה יכול להשפיע על מחירי הדלק באופן דרמטי, בארצות הברית ובעולם בכלל. אנחנו נמצאים לפני הבחירות בארצות הברית, ולכן צריך פה קואליציה".

הוא הוסיף, "כדי להצליח ולתקוף את כל האתרים הצבאיים במקביל, באופן שיוביל לתוצאה דומה לפעולה שמיוחסת לנו בסוריה בתקיפת מתקן הגרעין - צריך פה קואליציה. שם הצלחנו למעשה לקחת מידיה של סוריה את האפשרות הזאת באופן מוחלט".  

בסופו של יום, הסביר בוסקילה: "אם אנחנו רוצים שלאיראן לא תהיה האפשרות של גרעין ביד, אני חושב שצריך פה היקפים מאוד מאוד גדולים, שדורשים מאמץ בינלאומי".