להערכת המכון של מרכז מידע למודעין לטרור על שם אלוף מאיר עמית הסיכול של נסראללה ושל בכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה בשבועות האחרונים, לצד הפגיעה הגוברת והמתמשכת של צה"ל בשדרת הפיקוד של הארגון וביכולות הצבאיות והאסטרטגיות שלו ברחבי לבנון, פוגעים ביכולת חיזבאללה לפעול בעצימות גבוהה נגד ישראל, לפחות בטווח הקצר. 

המועמד המוביל לרשת את נסראללה הוא יו"ר המועצה המבצעת בחיזבאללה, האשם צפי אלדין, המקורב בין השאר לאיראן. נראה כי חיזבאללה מארגן שורותיו מחדש בתיאום ובסיוע איראן ונערך להמשך הלחימה נגד ישראל, בין השאר כדי לשמור את שרידותו, ואינו מנתק את הקשר בין המשך הלחימה מלבנון להפסקת הלחימה ברצועת עזה.

דיווח בסוריה: "התקיפה הישראלית בדמשק כוונה לעבר אישיות"
לא רק החזרת תושבי הצפון: לישראל יש מטרת על נוספת בתמרון בלבנון

המכון מוסיף שלהערכתם כל החלטה של חיזבאללה לגבי תגובה מתואמת ונרחבת, באופן עצמאי או בתיאום עם שאר חברות "ציר ההתנגדות", תלויה בעמדת איראן. עד כה, בכירי המשטר באיראן נמנעו מלהכריז על כוונתם להגיב באופן ישיר נגד ישראל על סיכול נסראללה ומפקד כוח קודס בלבנון, וזאת על רקע העובדה שאיראן צריכה לעכל את המציאות החדשה ולהיערך בהתאם תוך שימור מדיניותה השואפת להימנע ממלחמה אזורית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צמרת החיזבאללה שחוסלה  (צילום: דובר צהל)
צמרת החיזבאללה שחוסלה (צילום: דובר צהל)

בנוסף, יש לציין את המאמצים של נשיא איראן לחדש את ההידברות עם מדינות המערב בסוגיית הגרעין כדי להביא להקלות בסנקציות הבינלאומיות. עם זאת, העיכוב בתגובה האיראנית על הריגת ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, והימנעות או עיכוב בתגובה על סיכול נסראללה, שנחשב למנהיג השני בחשיבותו ב"ציר ההתנגדות" אחרי מנהיג איראן, עלולה לערער את ההשפעה האיראנית בקרב חברות "ציר ההתנגדות".