על רקע ההסלמה במצב הביטחוני ושינוי הנחיות פיקוד העורף באזורים נרחבים במדינה, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים עם אלפי שוטרים שיפרסו ברחבי הארץ במטרה לשמור על ביטחון אזרחי המדינה. כוחות מתוגברים ייפרסו במקומות הומי אדם, במרכזי תפילה, במרכזי קניות, בפארקים ובכבישים.

תגבור הכוחות מגיע נוכח גל התרעות שהולך ומתעצם על כוונות לבצע פיגועי טרור, בין היתר באמצעות שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) שמאיימים לחדור מאזור יהודה ושומרון. חשוב להדגיש כי לאחרונה נרשם שיא במספר ההתרעות לפיגועים והוא נאמד בעשרות רבות של התראות. 

אחרי פיצוץ המטען בעיר: תושב רמלה נעצר בחשד להחזקת אמצעי לחימה  
ניצחון מוחלט או שיכרון מוחלט: לאן ההישגים הצבאיים הכבירים מובילים אותנו?

כוחות מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרה זוכרים היטב את ה-7 באוקטובר ואת חג שמחת תורה שהפך לטראגי עבור המדינה ואזרחיה וייזכר לעד כמועד היסטורי המנציח את אחד האסונות הגדולים שידעה מדינת ישראל.

גורם בכיר במשטרה מציין בפני "מעריב": "צריך לזכור שלא כל התראה מסתיימת בפיגוע אבל יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם נרשמים פיגועים מבלי שהיו לגביהם התראות. כך שהמצב לא פשוט בכלל ומדובר בהתראות שחלקן מסוכלות ונבלמות. אנחנו בהחלט בתקופה מורכבת מאד וחובה לגלות תשומת לב מרבית בקרב הציבור". 

נבהיר כי תשומת לב מיוחדת מופנית לעבר ירושלים, הכותל המערבי, העיר העתיקה וכמובן מוקדי החיכוך והערים הגדולות כמו תל אביב, גוש דן והמרכז, הגליל והדרום.