התקיפה האיראנית על ישראל היום בערב (שלישי) גררה תמיכה מלאה של ארצות הברית, מול איומים נוספים מאיראן ומחמאס. בין היתר, ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, פרסם את תגובתו על התקיפה האיראנית על ישראל, גינה את התנהלותה של איראן וביטא תמיכה מלאה בישראל.

"אנו עובדים עם הצבא הישראלי והרשויות הישראליות כדי להעריך את השפעת המתקפה האיראנית", אמר סאליבן. "נדון עם הישראלים לגבי התגובה למתקפה האיראנית. אנחנו ממוקדים בהגנה על כוחות אמריקנים באזור".

פיגוע רב נפגעים ביפו: המחבלים יצאו מהרכבת הקלה ורצחו שישה אזרחים
"סופו של המשטר האיראני": במערכת הפוליטית דורשים תגובה נחרצת

"נראה שהמתקפה האיראנית על ישראל אינה יעילה", המשיך. "תיאמנו באופן הדוק עם הישראלים את יירוט המתקפה האיראנית, נתייעץ עם הישראלים לגבי השלב הבא. יהיו השלכות חמורות עבור איראן כתוצאה מההתקפה הזו ואנחנו נעבוד עם ישראל כדי לוודא שזה קורה".

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, הוסיף: "ישראל, בסיוע ארצות הברית, סיכלה למעשה את המתקפה האיראנית". מהבית הלבן נמסר: "המתקפה האיראנית נהדפה – דנים עם הישראלים על תגובה". באיראנים דווח על איראנים רבים הנוהרים לתחנות הדלק מחשש לתקיפה ישראלית.

למרות הטענה האיראנית כי ארה"ב עודכנה בנוגע לתקיפות בישראל, בפנטגון טוענים: "איראן לא עדכנה אותנו לפני התקיפה". עוד נמסר כי "הנזק לישראל מינימלי, אך מתקפת הטילים הזו גדולה מבאפריל האחרון. שתי ספינות קרב אמריקניות ירו כתריסר טילי ירוט לעבר הטילים האיראנים".

האיראנים נוהרים לתחנות הדלק מחשש לתקיפה ישראלית (צילום :רשתות ערביות)

האיחוד האירופי פרסם גם הוא תמיכה בישראל, לפי הם "מגנים בצורה החריפה ביותר את מתקפת הטילים האיראנית נגד ישראל. המתקפה מהווה איום רציני על הביטחון במזרח התיכון. האיחוד האירופי מחויב לביטחון ישראל וליציבות באזור כולו. יש להוריד את גובה הלהבות כדי להמנע ממלחמה אזורית מסוכנת".

במקביל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, עלי שמח'אני, פרסם איום לישראל, לפיו "השלבים הבאים וגלי התקיפות יהיו הרסניים". נשיא איראן, מסעוד פז'קיאן, המשיך: "התוקפנות של המשטר הציוני נענתה בנחישות". עוד נמסר מהמשטר האיראני: "התקיפות של ציר ההתנגדות יהפכו חזקות וכואבות יותר".

אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, ניצל את ההזדמנות כדי לברך על התקיפה האיראנית: "מדובר במכה עוצמתית לכיבוש. מדובר ביום יוצא מן הכלל בהיסטורית הסכסוך, בו תל אביב ספגה מכות מתימן, לבנון, פלסטין ואיראן, וזו הזמנה למדינות נוספות בעולם לקחת חלק בשחרור פלסטין".

התקיפה האיראנית בישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')