המערכה בצפון נכנסת לשלב חדש ואינטנסיבי יותר עם הרחבת התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון. במהלך הלילה, נכנסה אוגדה 36, האוגדה המשוריינת הגדולה של צה"ל, לשטח לבנון. במקביל, הורחבו הוראות הפינוי לכפרים נוספים באזור, כאשר כוחות צה"ל פועלים במספר מוקדי לחימה בגזרות המזרחית והמרכזית.

תא"ל (במיל') אמיר אביבי, יו"ר "הביטחוניסטים", התייחס בריאיון ל"מעריב" למטרות התמרון הקרקעי בלבנון. לדבריו, "התמרון הקרקעי הוא המפתח ליצירת היכולת להחזרת תושבי הצפון באופן בטוח לביתם." אביבי הסביר כי תושבי הצפון פונו מלכתחילה בשל החשש מפלישה קרקעית של חיזבאללה ומתרחישים קשים, בדומה לאירועי ה-7 באוקטובר בדרום הארץ.

צה"ל פועל על אדמת לבנון: "מנקים את תשתיות פלישת חיזבאללה לישראל"
במערכת הביטחון מעריכים: כך נחלשה יכולת שיגור הרקטות של החיזבאללה

הוא ציין שני איומים עיקריים על התושבים: האחד, תוכניות חיזבאללה לכיבוש הגליל, והשני, ירי טילים נגד טנקים באופן ישיר על בתים - איום שאין לו מענה מלבד תפיסת השטח בצד של חיזבאללה. "כדי לייצר את הביטחון הנדרש," אמר אביבי, "המינימום שצה"ל צריך לתמרן הוא בערך 12 קילומטר, תלוי במאפייני הקרקע. כמובן, ככל שצה"ל יתמרן יותר לעומק, כך יגבר הביטחון. ייתכן שנראה תמרון שיגיע הרבה יותר צפונה, עד נהר הליטני".

כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

אביבי הדגיש כי על צה"ל לפרק את כל תשתיות הטרור שנבנו באזור. "בהיעדר כוח אחר שיכול לבצע זאת כרגע, צה"ל יצטרך להישאר שם ולייצר את הביטחון הנדרש לתושבים, עד שיימצא אולי בעתיד הסדר שיבטיח כי דרום לבנון תישאר מפורזת," סיכם.