בעקבות מתקפת הטילים האיראנית על ישראל והמתיחות הגוברת במזרח התיכון, חברות תעופה רבות הודיעו על ביטול טיסות המתוכננות להיום (חמישי). חברות מדובאי, אמירייטס ופליי דובאי, ביטלו את כל הטיסות לעיראק, איראן וירדן. אמירייטס הרחיבה את הביטולים גם לטיסות לבריטניה, עומאן וכווית.

הקווים לביירות נפגעו במיוחד, כאשר אמירייטס השעתה טיסות עד ה-8 באוקטובר, ופליי דובאי עד ה-7 באוקטובר. טיסות אייר ערביה לביירות משארג'ה ואבו דאבי נותרו מושעות, ומצרים אייר הודיעה על השעיית טיסות לביירות לזמן בלתי מוגבל.

פוטין וחמינאי במבוכה: הבסיס החיוני לאיראן בסוריה הותקף
ככה עוד לא ראינו: תיעוד יוצא דופן מהמתקפה האיראנית | צפו

חברות תעופה נוספות נקטו בצעדים דומים. רויאל ג'ורדניאן, חברת התעופה הלאומית של ירדן, הודיעה כי טיסות לביירות אינן פועלות "עקב המצב הנוכחי". איראן אייר וחברת התעופה העיראקית השעו גם הן טיסות לבירה הלבנונית. גאלף אייר מבחריין וקטאר איירווייז נקטו בצעדים דומים בשל חששות ביטחוניים. כעת, חברת התעופה הלבנונית מידל איסט איירליינס היא היחידה הפועלת מביירות.

נמל התעופה בביירות (צילום: REUTERS/Emilie Madi)
נמל התעופה בביירות (צילום: REUTERS/Emilie Madi)

במקביל, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, המליץ לאזרחים רוסים השוהים בישראל לשקול לעזוב את המדינה "כל עוד יש אפשרות כזו". בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית טאס, הדגיש ויקטורוב את חומרת המצב וקרא לאזרחי רוסיה לנקוט משנה זהירות.

גם משרד החוץ הבריטי (FCDO) פרסם אזהרת נסיעה חדשה, המתריעה על הסיכונים הפוטנציאליים לתיירים בריטיים באיחוד האמירויות ובדובאי. משרד החוץ הזהיר את הבריטים המבקרים באיחוד האמירויות כי קיים "איום גבוה של מתקפת טרור המשפיעה על האינטרסים של בריטניה ועל אזרחים בריטים, כולל מקבוצות ויחידים הרואים באזרחים בריטים מטרות".

שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)
שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)

 ב-20 בספטמבר, ה-FCDO כבר פרסם אזהרה נגד כל נסיעה ללבנון, וקרא לאזרחים בריטיים לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. הם הזהירו כי ביטוחי הנסיעות עלולים להתבטל אם נוסעים בניגוד להמלצותיהם.