על רקע הציפייה לתגובה הישראלית למתקפת טילים של איראן ביום שלישי האחרון, והידיעות אל-חדת' פרסמה היום (שישי) כי מקורות ישראלים מדברים על ההכנות הישראליות להפצצת מטרות איראניות, ובהן פגיעה במתקני הנפט.

תרחיש האימים? תגובה ישראלית לאיראן תוביל לאש משבע חזיתות במקביל

בתוך כך, סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים, עלי פדאווי, מסר לאל חדת': "אם ישראל תעשה טעות, נתמקד בכל מקורות האנרגיה שלה". בסוכנות מהר האיראנית פרסמו את דבריו של פדאווי: "כל טעות של הישות הציונית תתקבל בהתקפות על תחנות כוח ובתי זיקוק לנפט. כל פגיעה בנו מצד הישות הציונית תחשוף את קיומה לסכנת היעלמות. לישראל יש 3 תחנות כוח ובתי זיקוק נפט ואנחנו יכולים לפגוע בהם ישירות".

על פי רשת NBC, פקידים אמריקאים טוענים כיישראל עשויה לשאוף להתקפה רחבה יותר על איראן כולל מתקני נפט וגז.

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

אמש, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שארצות הברית נמצאת "בדיונים" לגבי האפשרות שישראל תתקוף את שדות הנפט הנרחבים של איראן, מהלך שיסלים דרמטית את הסכסוך. נראה שהוא חושש מפני האפשרות הזו, והוא התחיל לענות: "אני חושב שזה יהיה קצת..", אך עצר את עצמו באמצע המשפט. בתגובה לשאלה נוספת על התקפות ישראליות אפשריות על איראן, הוא אמר: "שום דבר לא הולך לקרות היום. נדבר על זה מאוחר יותר".

שתי ההערות ביידן הפכו במהירות לכותרות בישראל, מכיוון שבארץ, הבכירים דאגו להשאר עד כה עמומים לגבי היכן ומתי התקיפה באיראן עשויה להתרחב. בסרטון שפרסם השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא אמר: ״איראן עשתה הערב טעות גדולה - והיא תשלם על כך״. למרות האיום הברור, נתניהו הוא נמנע מלציין פרטים מדויקים.