בעוד יומיים תציין ישראל שנה לטבח שבעה באוקטובר הנורא. בעוד 101 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, ישראל פועלת בשבע זירות הן בהתקפה והן בהגנה - רצועת עזה, לבנון, איראן, תימן, סוריה, עיראק ואיו"ש.

עד כה במהלך התמרון בלבנון חיסלו כוחות צה"ל מעל ל-400 מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה בהיקפים משמעותיים. לא מעט מפקדי פלוגות, גדודים וגזרות של ארגון הטרור הלבנוני נהרגו מאז נכנס צה"ל קרקעית לדרום לבנון בלילה שבין שני לשלישי.

לעשות את הבלתי אפשרי: האם ישראל מסוגלת לתקוף לבדה את הגרעין האיראני?
מחאה חריפה: המפגינים הפרו-פלסטינים גנבו לאלמודובר את ההצגה

פעילות צה"ל מתבצעת במפקדות, מבנים ומחסנים ברובע הדאחייה בביירות שפונה מאזרחים ומי שנותר שם הם פעילי חיזבאללה. 
הלוחמים זיהו ניסיונות להעביר דרך המעברים האזרחיים תשתית צבאית ופגעו באחד המעברים דרכו ניסו לבצע הברחה.

זירת התקיפה בדאחייה בלבנון, 3.10.24 (צילום :רשתות ערביות)

תופעה שהכוחות נתקלו בה בלבנון היא שימוש באמבולנסים ובבתי חולים כדי לאפשר תנועה או מחסה למחבלים, בדומה למתרחש ברצועת עזה. בצה"ל נחושים להפסיק את התופעה וצופים אירועים קשים נוספים במהלך הלחימה. 

אמצעי לחימה של חיזבאללה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
אמצעי לחימה של חיזבאללה שאותרו בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)

בסוריה תקפה ישראל מחסני חימוש ואמצעי לחימה.

תימן: התקיפה שאירעה בשבוע החולף הינה משמעותית ורחבה יותר מהתקיפה הקודמת. בעקבות התקיפה נפגעו נתיב אספקת תזקיקי הנפט, שתי תחנות כוח ומתקנים נוספים בנמל חודדה, וישראל מתכננת פעילות התקפית נוספת במדינה. 

תקיפה בתימן (צילום: רויטרס)
תקיפה בתימן (צילום: רויטרס)

ומה באשר לראש הנחש? ישראל נחושה לפעול נגד איראן ולהגיב על הירי של 201 הטילים שירתה הרפובליקה האסלאמית השבוע לעבר ישראל. במקביל בישראל מזהים את המצוקה האיראנית בעקבות הפגיעה בחמאס וחיזבאללה והפגיעה ביכולת של שני הארגונים.

תיעוד מהמתקפה האיראנית (צילום: רשתות ערביות)

בישראל מעריכים כי מדובר בהזדמנות חד-פעמית בטרם איראן תשקם את יכולותיה ותבסס יכולות חדשות. בצה"ל אומרים כי ההכנות לתגובת ישראל למתקפה האיראנית נמצאות בעיצומן וההשלכות תהיינה "רציניות ומשמעותיות".