אלוף במילואים נועם תיבון, שהגיע לעוטף ביום הטבח כדי להציל את בנו ומשפחתו, התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחס לכאב העצום. "אין ספק שזה יום קשה וכואב, יום שיש בו הרבה מאוד זיכרונות ואזכרות, זה עמוק בלב של כל הישראלים", אמר. 

על המחדל העצום שאירע באותו היום, אמר: "זה לא אירוע קטן. כשנסעתי עם אשתי ברכב האישי עם אקדח, כל עוטף עזה היה כבוש על ידי חמאס. צה"ל ומפקדותיו קרסו, ממשלת ישראל לא תפקדה, ראש הממשלה ושר הביטחון נעלמו, ובסוף הייתי שם עם עוד אנשים גיבורים שהגיעו להציל חיים. אני גאה בדבקות שלי במשימה, ושכל מי שפגשתי בשטח, הצלתי את חייו". 

היום שבו השמיים נפלו: הטבח בדרום ששינה את נוף ישראל לעד | פרויקט מיוחד
בצל היחלשות החיזבאללה: האם סדרי העולם בלבנון עומדים בפני שינוי היסטורי?

הוא ביקר בחריפות את נבחרי הציבור: "שנה אחרי אני אומר לעצמי: איפה הערבות ההדדית? איפה מצוות פדיון שבויים? שנה שלמה ממשלת ישראל לא החזירה שבויים. אף שר ואף חבר כנסת לא סיכנו את כיסאם. הספין האחרון הוא שהמלחמה בלבנון תשפר את הסיכויים. הכול שקרים. יש אנשים שנחטפו מבתיהם, יש חיילות שנחטפו מנחל עוז".

מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז״ל שמספר על הקרב שניהל בבארי בשבת ה-7 באוקטובר. צילום: דובר צה"ל

"כשנסעתי ב-7 באוקטובר, וקיבלתי את הוואצאפ מאמיר בני שיורים בבית שלו, יצאתי לדרך כנגד כל הסיכויים והצלחתי. אני אסיר תודה לחיילים שנלחמו והצילו את נח"ל עוז, אבל המערכת קרסה. אין סיכוי שאתייאש עכשיו שצריך להחזיר את החטופים, ושצריך להקים ועדת חקירה וגם שכל מי שאחראי למחדל ולטבח חייב לקחת אחריות ולעזוב את תפקידם", הוסיף. 

תיבון טען כי הפעולות המשמעותיות שבוצעו לאחרונה בלבנון, היו צריכות להתקיים כבר לפני חודשים רבים: "למה רק עכשיו מטפלים בלבנון? ניהול המלחמה כושל. זה שצה"ל והמוסד הביאו תוצאות פנטסטיות, אם לא ננצל אותם בזמן הקרוב להביא הסדר, נמשיך באותה מלחמת התשה שלא מאפשרת לתושבים לחזור.

"המטרה הכי דחופה היא להחזיר את החטופים בחיים. הם בתנאים כמו בשואה. זה מה שאנחנו צריכים לדרוש מהמנהיגים שלנו. אי אפשר להגיד שסינוואר איבד קשר".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm