ביום השנה לטבח הרצחני שאירע בעוטף, יו"ר "הביטחוניסטים" תא"ל (במיל') אמיר אביבי, התייחס למצב הביטחוני של מדינת ישראל, בנקודת הזמן הזו. 

״בתום שנה של מלחמה, ישראל נמצאת בתהליך מתקדם של פירוק שני האיומים הגדולים ביותר על גבולותיה - חמאס וחיזבאללה, תוך יצירת התנאים להתמודדות מול איראן וחתירתה לגרעין. ישראל מראה את שבריריות הציר השיעי ובכך מחזקת את מעמדה בקרב הציר הסוני המתון", ציין והוסיף: "בשנה האחרונה ישראל צועדת בעקביות למציאות של עצמאות והורדת התלות בחימושים. התעצמות התעשיות הביטחוניות, והמפעלים שמוקמים מחזקים את ישראל מיום ליום".

בצל היחלשות החיזבאללה: האם סדרי העולם בלבנון עומדים בפני שינוי היסטורי?
דדי שמחי על בנו: "נפל כחלק ממחיר שהיינו צריכים לשלם כדי להציל את עצמנו"

הוא המשיך להתייחס לפעולות הדרמטיות שביצעה ישראל במהלך השבועות האחרונים, בעיקר בצפון הארץ: "כשישראל חזקה ולוקחת את היוזמה, היא מעצבת מציאות שתבטיח את ביטחונה. הלקח הגדול ביותר הוא שישראל לעולם לא יכולה לאפשר שוב צבאות טרור על גבולותיה או בתוכה. היכולת להבטיח מציאות זו דורשת לעגן עיקרון זה בתפיסת הביטחון הלאומי ולבנות צבא גדול חכם ומחומש היטב שיאכוף זאת. העוצמה תביא עמה שגשוג ושלום אזורי. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפת תשתית טרור של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

לסיום, אמר: "ישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה בכוחות עצמה. לצורך כך, נדרשת אומה משרתת. כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. זה נדרש ביטחונית וכלכלית. בתום שנה, גם הפסימיים ביננו מגיעים להכרה שאנחנו בדרך לניצחון".