דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי פרסם הודעת פינוי נרחבת לתושבי צפון רצועת עזה. זאת לאחר שמוקדם יותר היום (שני), חמאס שיגר לראשונה מזה זמן רב, חמש רקטות לעבר גוש דן והמרכז. 

בהודעה שפרסם אדרעי נכתב: לתושבי בית חנון, ג'באליה, בית לאהיה ולכל התושבים באזורי פינוי A1-3, D6, D2, B1-3, כוחות צה"ל פועלים כעת בעוצמה רבה באזור. למען ביטחונכם, עליכם לפנות את האזורים הללו באופן מיידי לאזור ההומניטרי החדש שנוצר באל-מוואסי".

השבוע כזכור, החל התמרון הקרקעי המחודש של צה״ל בצפון רצועת עזה. כוחות אוגדה 162 החלו לפעול במרחב ג׳באליה, בעקבות מידע מודיעיני מקדים ולאחר הערכת מצב מתמשכת ופעילות הכוחות בשטח, שהעידו על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב, לצד ניסיונות שיקום של תשתיות טרור על-ידי ארגון הטרור חמאס באזור. 

במערכת הביטחון העריכו וצפו אתמול (ראשון), כי ארגוני הטרור ינסו להוציא לפועל "מטחי ראווה", שכוללים ירי גם למרכז הארץ. לפיכך, כוחות הביטחון החלו בהערכות להגנה מוגברת במטרה לסכל את התוכניות הללו. הבוקר, דובר צה"ל הודיע על סיכול של "איום מיידי" שתיכנן חמאס להוציא לפועל. 

אייל עופר, מומחה לכלכלת חמאס, שוחח עם "מעריב" בעקבות תחילת התמרון ומסר: "זה המאני טיים. התחיל המהלך החשוב ביותר של המלחמה והוא הפינוי של שארית האוכלוסייה מצפון רצועת עזה. עבור החמאס זה היה היעד האסטרטגי - לשמר את האחיזה של האוכלוסייה, שבתוכה כמובן נטמעים אלפי מחבלים ואלפי אנשי שלטון חמאס בצפון רצועת עזה".

"אנחנו חייבים להבין ולהפנים שניצחון במלחמה אינו מיטוט כל פיר מנהרה, פירוק גדודי חמאס או אפילו הריגת המחבל האחרון. ניצחון במלחמה הוא אותן שיירות של מאות אלפי אזרחים, שבתוכם נמצאים מחבלי החמאס, שעוזבים את העיר עזה. המאמץ העיקרי של חמאס יהיה כעת לשמר את האוכלוסייה בצפון הרצועה ולמנוע ממנה לרדת דרומה מציר נצרים. השאלה הקריטית של המלחמה הזאת, הולכת להיות האם צה"ל יפנה את האוכלוסייה מצפון הרצועה בנחישות", הוסיף.