מלחמת חרבות ברזל: אמש פורסם כי מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין אמר לראשי הראשויות מיישובי הקו העימות במהלך פגישתם, כי תוך חודש ניתן יהיה להחזיר את התושבים לבתיהם בצורה מדורגת. משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר שאמנם לא נכח בפגישה אך שוחח, לדבריו, עם גורדין בטלפון, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והכחיש את הפרסומים. 

בפתח הראיון אמר: "לא הייתי בפגישה אתמול בערב, האלוף גורדין הכחיש בתוקף את הסילופים שיצאו לתקשורית והדיסאינמורמציה. אנחנו פה בצפון לא לומדים למעלה מ-3 שבועות, לימודי הזום הם לא לימודים. במקרה הטוב זה שמרטפיה וברע זו בדיחה. הוא אמר שהציפייה היא שמיד אחרי החגים הילדים יחזרו לבתי הספר, אני חושב שכל הורה מתפלל שזה יקרה".

לוויתן שמן נוסף: זהו בכיר חיזבאללה שצה"ל חיסל בלבנון
בזכות הכישלון ב-7 באוקטובר היום מצבנו טוב בהרבה - אלו כל הסיבות לכך

"הוא דיבר על כך שצריך לחשוב אחרי סוכות על האופציות לשיקום היישובים", המשיך. "אי אפשר לחזור למטולה, חניתה ושתולה במצב הנוכחי. היישובים האלה מפורקים. גם לא לקווים הדרומיים. הוא דיבר על התחלת שיקום היישובים וחשיבה על חזרה הביתה, לא על מועדים ותאריכים".

"אין תושב שלא חושב שהיה רוצה לישון במיטה שלו בבית שלו. הוא אמר שהמצב עדיין לא מאפשר חזרה הביתה. הוא אמר שצריך להיערך אחרי החגים לחשוב איך מתחילים לטפל ביישובים, בעיקר העורפיים שניתן לעבוד בהם, על שיקום היישובים", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אני חושב שהקונטסלציה שנוצרה כרגע בעיקר עם חיזבאללה מאפשרת לדחוק אותם רחוק וצפון ככל שאפשר בתוך לבנון. אני לא מדבר על פירוק חיזבאללה כפי שדובר בתחילת מטרות המלחמה בעוטף ואז רגע זה חמאס יורה עלינו. אני מדבר על כך שנוצר חלון הזדמנויות שחייבים לנצל אותו ולא לאפשר לאף תושב לחזור כרגע לדרום לבנון עד הליטני, לייצר רצועת ביטחון בתוך לבנון".

תקיפה בביירות (צילום: רשתות ערביות)

בסיום הראיון אמר: "עד שהלבנונים ואולי העולם הנאור יבינו שמדינת ישראל היא שוחרת שלום וחפצת חיים ולא רוצה שאף אחד יאיים על גבולה, עד אז תושבי דרום לבנון לא יחזרו לביתם ולא אף טיל מאיים על הגבולות שלנו ולא מנהרות ובונקרים. אולי רק אז יתחילו לחשוב על סדר חדש בלבנון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm