לאחר שתקפה איראן את ישראל שבוע שעבר בכ-200 טילים בליסטיים ששוגרו לעברה, עולים סימני השאלה באשר למתקפה שתחזיר לה ישראל. מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר בחיל האוויר, תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ' התראיין היום (שלישי) לתכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM ודיבר על התגובה הישראלית: "השאלה היא לא אם תהיה תגובה אלא מתי".

המטח הגדול במלחמה: 80 רקטות נורו לחיפה והקריות; ישראל תוקפת בדאחיה
|הפיגוע בבאר שבע: משפחת המחבל בהתייחסות

בפתח דבריו אמר: "ראשית, אני חושב שעדיף שמעשים ידברו ולא המילים, המזרח התיכון מבין יותר טילים ממילים. רואים את זה את זה בשבועיים- שלושה האחרונים". עוד אמר: "אני מציע לחכות. הרי ברור לכולם שהשאלה היא לא אם תהיה תגובה, אלא מתי. בטוח שהתגובה הפעם גם תיראה וגם תורגש. אי אפשר לעבור על סדר היום על אירוע שהיה פה כמו ביום שלישי שעבר", הדגיש.

נפילת טיל במתקפה האיראנית על ישראל, 01.10 (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
נפילת טיל במתקפה האיראנית על ישראל, 01.10 (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"זה לא רק עניין של שיקום ההרתעה, יש פה בסוף מלחמה רב-זירתית. אי אפשר לקרוא לזה אחרת". "יש פה מלחמה כשאיראן היא הראש ואתה מבין שיש פה תהליך שלא נגמר באירוע אחד. מי שחושב שההתקפה באיראן, תהיה משמעותית ככל שתהיה, תסגור את האירוע, המציאות היא אחרת".

על הירי אתמול (שני) מעזה לשטח ישראל אמר: "זה לא שפתאום התעורר החמאס או ארגון כזה או אחר, וזה לא משנה כמה התמרון יהיה ארוך או יכתוש ויגרע מהיכולות, תמיד תהיה הרקטה האחרונה שיירה הפעיל האחרון. ועזה היא דוגמא טובה, בוודאי כשמדברים על לבנון, שזה אירוע אחר לחלוטין, וכשמדברים על איראן".

יירוטים בחיפה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יירוטים בחיפה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהמשך טען חיימוביץ': "יש פה תהליך ארוך שהתחלנו וצריך להיות סבלניים, נחושים ואיתנים בחוסן של העורף וגם של מקבלי ההחלטות. דבר שני, אין הרמטיות ככל שיורים יותר אז יש יותר זליגות לתוך ישראל".

לקראת תום הריאיון, הגיב לטענה כי חיזבאללה משתמש בטילים יותר מדויקים ממה שהיה לו עד עכשיו: "זה נכון. חזיבאללה הוא לא ארגון אלא סמי-צבא שבנוי בצורה אזרחית. הוא מבוזר מצד אחד ברמה הטקטית ומאוד מרוכז בהיבט האסטרטגי, והטילים המדויקים האלה הם נשק המופעל בשליטה מרכזית. כשאתה פוגע במערכי הפיקוד ושליטה מתקשורת ועד פעילים, אז היכולת לממש ירי מדויק נפגעת. זה לא אומר שאין לו יכולות, מוקדם להספיד את חיזבאללה".