צה״ל הכניס הלילה (בין שני לשלישי) למערכה בלבנון אוגדה רביעית, את אוגדה 146. היא הצטרפה לאוגדות 36, 98 ולאוגדה 91. ייתכן וצה"ל יפעיל גם אוגדה חמישית.

כל הלחץ על חיזבאללה: צה"ל מרחיב את הפעילות בדרום לבנון

בשיחה עם ראשי היישובים בצפון, אמר מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין כי הוא מעריך שבתוך כחודש יוכלו תושבים בצפון לחזור לבתיהם. כוכבית קטנה: האלוף מתייחס למספר יישובים בשלב הראשון, אחר כך במדורג, בהתאם להישגים של צה״ל בלחימה.

הדברים של האלוף גורדין משמעותיים. בפעם הראשונה נושא החזרת התושבים לא נקשר להסכם עם לבנון, חיזבאללה או גורם בינלאומי אחר, אלא להצלחות הטקטיות של צה״ל בשטח. והאמת, שיש לצה״ל הצלחות מרשימות ביותר בזירה הצפונית. מכאן ללוח הזמנים שקבעו בצה״ל.

ישראל חייבת לבצע מהלך מהיר מאוד בלבנון מכמה סיבות: הראשונה הוא מזג האוויר ועונות השנה. בקרוב אנחנו מסיימים את השליש הראשון של חודש אוקטובר. אנחנו כבר בתחילת הסתיו. ב-27.10 נעבור לשעון חורף. עם הזמן, התנאים יעבדו לטובת חיזבאללה. ימים ולילות עם ערפל, שישלול את היתרון היחסי של חיל האוויר, של חלק ממערכות הגילוי ויחשוף כוחות מתמרנים לפעילות גרילה של הצד השני. לבנון עשירה בגשם בחורף, מה שיוביל לבוץ טובעני שיקשה תנועה של טנקים וציוד כבד. מזג האוויר הקר והטמפרטורות שנעות סביב האפס יקשו על הלוחמים לנוע בחופשיות עם רמת חיילות גבוהה.

הגורם השני המכתיב את לוח הזמנים הוא כמובן הקהילה הבינלאומית. בארצות הברית מערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה ומלחמה במזרח התיכון לא מוסיפה לממשל הדמוקרטי בארצות הברית. גם באירופה עשויים להתגבר הקולות להפסקת הלחימה בלבנון. זאת, ככל שהמשבר ההומניטרי יתגבר בלבנון.

הסיבה הנוספת שצה"ל מוגבל בזמן היא עניין הפנים הישראלי. ראשית הכלכלי - עלות המלחמה בכל יום מכבידה על המשק הישראלי. בנוסף, העניין החברתי, בדגש על אנשי המילואים והמשפחות שלהם וכמובן עניין שיקום תושבי הצפון המפונים. לכן, צה״ל מרכז כרגע מאמץ בלבנון. ככל הנראה, בימים הקרובים צה״ל יגביר את המאמץ המלחמתי.

הנעלם היחיד כרגע הוא עניין הלחימה מול איראן. הסוגייה הזאת יכולה למשוך את הקשב המבצעי של צה״ל, מה שעשוי לשבש את לוחות הזמנים, אולם בפיקוד הצפון נחושים להתקדם במהלכי הלחימה ולהגיע להכרעה מהירה של חיזבאללה וליצור מציאות ביטחונית חדשה באזור.