הלקח מהמהלומות שהנחית צה"ל על חיזבאללה במהלך השבועות האחרונים הוא שנכון להיכנס מוכן למערכה, אחרי שיצרת את התנאים המתאימים. הלקח הזה צריך להיות לנגד עינינו רגע לפני שאנחנו תוקפים באיראן.

כן, חיל האוויר שלנו יכול להגיע ולהשמיד כל מטרה באיראן. גם טהרן מבינה את זה. אבל רגע לפני שאנחנו קופצים ראש למערכה אל מול מדינה של 90 מיליון בני אדם, שגודלה הגיאוגרפי פי 60 מישראל, חייבים לחשוב לאן זה מוביל אותנו ומה ניתן להשיג במהלך הזה.

הסוף לשמועות: בקטאר חשפו לאן נעלם קאאני והתשובה מפתיעה ביותר I דיווח
בין שלל הפרסומים: החשש האמיתי בבית הלבן מפני ממשלת נתניהו

צריך להגיד שוב את מה שרבים, כולל אישים שהיו בעמדות הנהגה, מתקשים להבין: את תוכנית הגרעין של איראן אי אפשר להשמיד רק בכוח צבאי. איראן צברה את הידע ליצור חומר בקיע ושם טיל או מטוס לא ייקחו ממנה את הידע. תקיפה של מתקני הגרעין שלא יבוא בצידה משטר פיקוח בינלאומי חדש ונוקשה – רק תאיץ את תוכנית הגרעין ותיתן לאיראנים תירוץ לבנות פצצה.

איראן תגיב במטח משמעותי על כל פגיעה בה, בין אם במטרה צבאית או אזרחית. את המטח שירד עלינו בתחילת החודש סיכמנו בסיפוק, בזכות העובדה שלא גבה נפגעים בנפש ושיכולות חיל האוויר לא נפגעו. חיל האוויר סירב לחשוף את התוצאות המדויקות של הקרב הבליסטי. אבל כשבאיראן לוקחים את צילומי הלוויין שחושפים פגיעות בבסיסי חיל האוויר, את התמונות מהנפילות בגלילות, בהוד השרון ובגדרה – הם יכולים לסכם את המתקפה כהצלחה. לא מעט טילים פגעו באדמת ישראל. בפעם הבאה הם ישגרו יותר, ויותר גם יפגעו. 

ספק אם איזושהי מתקפה אווירית תרתיע את איראן מלהמשיך ולהילחם איתנו. אילו הייתה לנו תשתית למבצע ביפרים איראנים, או שחיל האוויר היה יכול לשמר רציפות טיסה מעל איראן – זה היה מרתיע, אבל תקיפה אחת, בין אם של בארות הנפט או של תשתיות צבאיות, לא תעצור את איראן מלהמשיך ולהילחם. כמו בלבנון, חשוב להגיע אל המערכה הזאת מוכנים.

הטור המלא יפורסם מחר ב"מעריב"