שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין שוחח הלילה (בין שבת לראשון) עם שר הביטחון של ישראל יואב גלנט ו"הביע את דאגתו העמוקה לגבי דיווחים על כך שכוחות ישראליים ירו על עמדות כוח השלום של האו"ם בלבנון וכן לגבי הדיווח על מותם של שני חיילים לבנונים", כך על פי הודעת הפנטגון.

זירת המלחמה האמיתית: ישראל פועלת לפי חוקים חדשים ומנהלת קמפיין תודעה אפקטיבי

על פי ההודעה, אוסטין "הדגיש בתוקף את חשיבות הבטחת הבטיחות והביטחון של כוחות יוניפי"ל וצבא לבנון, וחיזק את הצורך לעבור מפעילות צבאית בלבנון למסלול דיפלומטי בהקדם האפשרי".

בנוסף, שר ההגנה העלה גם את "המצב ההומניטרי הקשה בעזה והדגיש כי יש לנקוט צעדים כדי לטפל בו", כך על פי הפנטגון.

לסיום, נכתב כי "השר אוסטין אישר מחדש את מחויבותה האיתנה, המתמשכת והבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל. הוא ציין את יום הכיפורים ואת הצורך להחזיר את כל בני הערובה למשפחותיהם בהקדם האפשרי".

כזכור, שני אירועי ירי בוצעו במהלך יום כיפור בעמדות יוניפי"ל בלבנון. התקיפות מיוחסות לישראל. האו"ם מסר, כי יוניפי"ל בלבנון "נמצאים בסכנה גוברת" והפעילות המבצעית כמעט הגיעה לעצירה מוחלטת מאז ה-23 בספטמבר, כך אמר ראש מחלקת שמירת השלום של האו"ם, ז'אן-פייר לקרואה, למועצת הביטחון. "כוחות שמירת השלום מוגבלים לבסיסיהם עם פרקי זמן משמעותיים במקלטים", הוא אמר, והוסיף כי המשימה - הידועה בשם יוניפי"ל - מוכנה לתמוך בכל המאמצים לקראת פתרון דיפלומטי.

"יוניפי"ל מוסמכת לתמוך ביישום החלטה 1701, אך עלינו להתעקש כי על הצדדים עצמם ליישם את הוראות החלטה זו", הוא אמר למועצה בת 15 החברים. החלטת מועצת הביטחון 1701 מעניקה ליוניפי"ל מנדט לסייע לצבא הלבנוני לשמור על אזור הגבול הדרומי עם ישראל נקי מנשק או כוח אדם חמוש מלבד אלה של המדינה הלבנונית.