כתוצאה מפגיעה של כלי טיס בלתי מאויש הערב (ראשון) באזור בנימינה, נפצעו כ-67 אנשים בדרגות פציעה שונות. עם זאת, זו איננה הפעם הראשונה שחיזבאללה מצליח לחדור את ההגנה האווירית הישראלית.

כזכור, בחודש אפריל נפגעו במבנה המרכז הקהילתי בכפר ערב אל-עראמשה 13 לוחמי צה"ל, שני חברי כיתת כוננות, ושלושה אזרחים. התקיפה נעשתה בשילוב טיל נ"ט, רקטות ושני כטב"מים מתאבדים. ימים מספר לאחר מכן הותר לפרסום כי רס"ן (מיל') דור זימל סגן מפקד פלוגה מחטיבת עציוני, מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה.

כחודשיים לאחר מכן, פגעו בחורפיש שני כטב"מי נפץ של חזבאללה, פצעו 12 איש והרגו חייל. הכטב"מים טסו בוואדי, חצו את הגבול באזור בירנית או נטועה. אחד מהם נפל במגרש הכדורגל הסמוך ליישוב, הממוקם כחמישה קילומטרים מגבול הצפון. קודם לכן לא הופעלה אזעקה.

פגיעת ישירה במבנה בערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעת ישירה במבנה בערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

באותו החודש כתוצאה מנפילת כטב"ם נפץ בצפון רמת הגולן, חייל צה"ל נפצע באורח קשה ו-17 חיילים נוספים נפצעו באורח קל. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

רותם מי-טל, מנכ"ל חברת אסגארד מערכות המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, אמר בשיחה עם מעריב כי "כלי טיס בלתי מאוישים מטבעם יש להם חתימת מכ"ם (שח"ם) מאתגרות מאד, במיוחד אם הם טסים נמוך לקראת הקרקע כך שהמכ"ם מאותגר, בנוסף, מערכות הגילוי והתרעה מאותגרות מאמל"ח חדש אשר כל הזמן מגיע טרי טרי מהמפעלים היצרניים של התעשיות הצבאיות האיראניות וצריך לאמן את המערכות הישראליות באמל"ח החדש ונראה שבנקודה זאת אנחנו ואולי גם אוקראינה מאותגרים יותר מכל שאר העולם אך עדין עומדים הזה בהצלחה".

"צריך ונכון להפריד לשני איומים אוויריים בלתי מאוישים שונים ונפרדים, הראשון הוא איום הכטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) כמו שאהד 136 תוצרת איראן אשר חיזבאללה וגם החותים מתימן עושים בו שימוש רב, לבין איום הרחפניים החשמליים אשר לרוב הינם מוצרים אזרחיים תוצרת סין אשר גם חמאס בעזה וביהודה ושומרון גם הג'יהאד האסלאמי וגם חיזבאללה בגבול הלבנון עושים בהם שימוש", הסביר.