פרופ' עוזי רבי, חוקר בכיר במרכז דיין, התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, וטען כי לאחרונה קיימת זחיחות מסוימת בישראל, בכל הנוגע להתייחסות לארגון הטרור חיזבאללה.  

"אני חושב שרהב, אחרי 7 באוקטובר, זה משהו שצריך להוציא אותו גם מהלקסיקון הפרקטי וגם מההתנהלות. 'אל יתהלל חוגר כמפתח', בטח כשמדובר בגוף כמו החיזבאללה שבניגוד לחמאס הוא כמעט כמו מדינה", ציין.

עוד הוסיף: "אנחנו עוסקים בארגון שעל פי רוב נהוג להבין אותו במונחים של כוח כפי עשרה מהיכולות של חמאס. גם אם הוא קיבל מכה מאוד עמוקה ודרמטית, אנחנו רואים שיש לו עוד יכולות. אנחנו רואים שכל הסיפור של הכטב"מים הוא מתחת לחתימה של המכ"ם, וקשה לישראל להתמודד עם זה".

כמו כן, הציג רבי את הנקודה הבעייתית שאליה הגיעו משמרות המהפכה: ""איראן מגיע לצומת שמאז 1979 היא לא הייתה בו. ככל שהדבר הזה נמשך, וכשהם בכוננות ספיגה למתקפה ישראלית, יש חיכוכים בצמרת שמה שעומד על שולחן העבודה הוא למעשה כל הפרויקט שלה. באחד המאמצים הם מנסים לחלץ את חיזבאללה שהוא נטול ראש והנהגה - הם מנהלים אותו היום.

הם רוצים להמשיך לשמור על מעמדו הפוליטי בלבנון, כי הוא חיל החלוץ שלהם. באין חיזבאללה איראן הרבה יותר חשופה, וזו עלות של עשרות שנים עבודה. איראן מאוד חוששת, ויש בה חיכוכים בצמרת. אנחנו יודעים שבתוך מקבלי ההחלטות באיראן, גם במשמרות המהפכה, יש שאלה איך צריך להגיב, והאם המדיניות של איראן עד עתה לא הגבירה את התיאבון הישראלי". 

עוד אמר בנושא: "בהכירנו את איראן, היא מנסה להפעיל מנועים דיפלומטים. גם כשהם שולחים את עבאס עראקצ'י, שר החוץ, ללבנון ולהגיד שחיזבאללה נשארת שם. הם נעים ברחבי העולם כדי להראות שפניהם לשלום, אבל הם מוכנים למלחמה. כלומר כל מי שמוכן לתת יד להפסקת המלחמה יבורך".