בצה"ל פרסמו היום (שני) הקלטה של שיחה עם עזתי. במהלך השיחה, הוא מתאר כיצד מחבלי החמאס ממשיכים לשלוט על הנעשה בשטח. כמו כן, הוא הדגיש כי בארגון הטרור מונעים מחלק מהתושבים להתפנות, על פי הוראת צה"ל. 

 "הבעיה היא כשאנחנו נשמעים להנחיות הצבא ורוצים לצאת למואסי, יש אנשים שיוצאים מולנו ומתחילים להכות אותנו במקלות", הוא נשמע בהקלטה. עוד הוסיף: "אומרים לנו 'תחזרו, תחזרו'. אנחנו בכלל רוצים לצאת. לקחנו את הדברים שלנו ורצינו לצאת ועכשיו הם מכים אותנו ואומרים תחזרו הביתה, תחזרו הביתה, מה לעשות?". הם ממשיכים להכות אותנו ומחזירים אותנו".

 בתוך כך, הקרבות ברצועה נמשכים. דובר צה"ל התיר לפרסום זמן קצר לפני כניסת יום כיפור כי סמ״ר איתי פוגל, בן 22, מיקיר, מפקד טנק בגדוד 46, עוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר פוגל נפל כתוצאה מירי נ"ט על הכוח שלו מוקדם יותר היום. הותיר אחריו הורים יואב ויעל וארבעה אחים צעירים ממנו. רק לפני כמה שבועות, בן דודו אלקנה נבון ז״ל נפל בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ג׳נין. הבשורה הידפקה על דלת המשפחה פעמיים. היה בוגר ישיבת מעלה אליהו.

הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו: "רגע לפני כניסת יום הכיפורים התבשרנו על נפילתו של איתי. איתי שהיה חלק מהחבורה הקדושה עסק בלימוד תורה וחיבור בין הקודש לחול. אנחנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ומתפללים יחד 'אבינו מלכנו הרם קרן ישראל עמך'".