אחרי אסון הכטב"ם בבא"ח גולני, סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין ל'מעריב' ואמר: "האירוע של אתמול מוכיח שלמעשה החיזבאללה מתנהל ומתנהג בדיוק כמו ארגון טרור ולא כמו מדינה מדינה". 

עוד ציין כי "מדינה יש נקודה שבה היא עוצרת כי למעשה יש לה הרבה מה להפסיד ולארגון טרור אין מה להפסיד, אין לו אחריות, לא על האזרחים ולא על לבנון כמדינה וכל כולו הוא קם רק כדי להילחם בישראל עד אחרון הפעילים שלו, ולכן הוא לא יעצור עד שלא למעשה נפגע בו בכל היכולות החימושיות שלו ובכל הפעילים שלו, ובעיקר במנוע שמחולל את הטרור שנקרא המנוע הזה נקרא איראן".

חמינאי  (צילום: רשתות חברתיות)
חמינאי (צילום: רשתות חברתיות)

"מי שחגג אחרי הפגיעה בנסראללה למעשה לא הבין איך ארגון טרור מתנהל. זה לא שהפגיעה היא לא פגיעה משמעותית ובוודאי שפגענו בהמון מהיכולות שלהם", הדגיש, "אני חושב שהיינו רואים יכולת שבאה בצורה הרבה יותר קשה לידי ביטוי, ללא הפגיעה במרכז הכובד הפיקודי והמנהיגותי שלהם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מה שאנחנו רואים כרגע זה את היכולות שלהם גם לאחר הפגיעה הזאת. אז רק להבין עד כמה מדובר בארגון בעל עוצמות מאוד מאוד גדולות שנבנו במהלך השנים על ידי הספונסר הראשי שהוא איראן ולכן במלחמה בטרור לא חוגגים עד שהארגון מפסיק להתקיים. אולי הוא יכול להישאר כרעיון, אבל הרעיון אין לו שום יכולות שמתחברות אליו", כך לדבריו.

פעילי חיזבאללה בהלוויתם של 16 המחוסלים מהארגון (צילום: עמאר עבדאללה דאלש, רויטרס)
פעילי חיזבאללה בהלוויתם של 16 המחוסלים מהארגון (צילום: עמאר עבדאללה דאלש, רויטרס)

בוסקילה הבהיר: "בסופו של דבר, כל עוד הערוץ בין איראן לבין ביירות פתוח, הערוץ הזה שמספק תחמושת נשק וממשיך למעשה להזין אותם בחימושים האלה אנחנו עוד נלחמים למעשה מול מדינה לכל דבר ועניין, שפשוט החזית שלה היא נמצאת בלבנון. המדינה היא מדינת איראן, והיא למעשה מחזיקה איתנו גבול שהוא הגבול הלבנוני. ולכן אין דרך לדעתי לנצח את החיזבאללה ללא פגיעה באיראן". 

"פגיעה באיראן היא הדרך היחידה לפגוע בכל ארגוני הטרור, בכל הפרוקסי, בין בעיראק, בין בתימן ובין בלבנון וכמובן אלה הניזונים מהאיראנים ביהודה ושומרון כי למעשה, כפי שאמרתי, כל היכולות מגיעות משם וכל החימוש מגיע משם, ולכן הם מרכז הכובד ובהם צריך לפגוע, וברגע שנפגע בהם היתר הארגונים דבר העוצמה שלהם תלך ותיחלש", סיכם.