בישראל מתייחסים לפרסומים בארצות הברית על המחסור המסתמן במיירטים. ואומרים: "אם מישהו חשב שיש לישראל כמות מיירטים על כל טיל או כטב"מ שיש לצד השני, טועה".

במהלך הלחימה פגע חיל האוויר באלפי משגרים ומחסני טילים מסוגים שונים בלבנון, בעזה, בסוריה ובמקומות נוספים. צה"ל פעל לשלול את היכולות ההתקפיות של חיזבאללה וחמאס. למרות זאת, תרחישי הייחוס דיברו על איומים משמעותיים: מאות ואלפי טילים לעבר ישראל בכל יום, אירועים של פגיעה במפעלים חיוניים, ירי מסיבי של מאות טילים על מפרץ חיפה והעיר חיפה, וכן ירי מסיבי לערי גוש דן ממספר זירות.

יירוטים מעל חיפה (צילום: REUTERS)
יירוטים מעל חיפה (צילום: REUTERS)

התרחישים שתוארו קודם לכן לא התרחשו במהלך שבועיים של תמרון צבאי בלבנון. בצה"ל מסבירים כי תמיד יש צורך לאזן בין ההשקעה בנשק הגנתי לבין המאמץ ההתקפי של צה"ל. בנוסף, בישראל מציינים כי החלטת ארצות הברית לפרוס מערכות הגנה אווירית בישראל, כולל מערכות ליירוט טילים בליסטיים ארוכי טווח, מהווה חיזוק משמעותי למערך ההגנה האווירית של ישראל.

בצה"ל מציינים כי מערכות ההגנה האווירית של ישראל עומדים ב-90 אחוז יירוט טילים מכל זירות הלחימה מעזה, לבנון, סוריה, תימן, עיראק ואיראן. אחוז יירוט הכטב"מים עומד על קצת יותר מ-80 אחוזים. 1200 כטב"מים שוגרו לישראל. 228 מהם פגעו בקרקע, חלקם גרמו לנפגעים ולנזק. בצה"ל אומרים שאין בשום מערכת הגנה אווירית בעולם מאה אחוז הצלחה. אחוזי היירוט של חיל האוויר היא הגבוהה בעולם.