אתר החדשות הסורי "דמאס פוסט" השיג מידע המאשר מחלוקות עמוקות בתוך המשטר הסורי. לפי הדיווח המחלוקות נובעות בעקבות הדלפת מידע וקואורדינטות על ידי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד ואחרים במשטר שהדליפו אותם למוסד. בין הקוארדינטות שהודלפו: מיקומים של מנהיגים ומחסני תחמושת השייכים למיליציות איראניות בסוריה.

מנגד על פי הדיווח, במקביל ללחץ שאיראן מפעילה על בשאר אל-אסד למסור את כל שמות הצוות המעורב במסירת הקואורדינטות לידי המוסד ולהפסיק לספק לצבא הישראלי את הקואורדינטות של המיליציות האיראניות והדמויות המשפיעות המקורבות לטהראן -  בשאר אל-אסד מבודד מפגישות איראניות רבות בסוריה.

הגורם המעורב במחלוקת הוסיף כי קיימת מחלוקת בין ראש המשטר, בשאר אל-אסד, לבין אחיו מאהר אל-אסד, מפקד דיוויזיית השריון של צבא אסד ואיש טהראן בסוריה, במיוחד לאחר ה-29 בספטמבר שם תקפה ישראל, לפי דיווחים בתקשורת הערבית, וילה באזור יעפור שבפרברי דמשק, השייכת לדיוויזיה שעליה מפקד מאהר. לפי הגורם: "זוהי העדות האחרונה להעמקת הסדקים בתוך המשטר הסורי, שדחפה את בשאר אל-אסד לשלוט ללא תמיכה משפחתית מסורתית".

תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

היעלמותם של אישיים בולטים במעגל הפנימי של דמשק הנחשבים מקורבים לטהראן או למוסקבה, חיזקה את החשדות הללו. ב-15 ביולי נהרג בראא קתרג'י, איש עסקים שאימפריית העסקים שלו נחשדה בקשרים הדוקים למשמר המהפכה האיראני, בתקיפת מזל"ט ישראלית בגבול סוריה-לבנון.

מנגד, באותו חודש, לונה שיבל, יועצת בכירה של בשאר אל-אסד נמצאה מתה בחשד לתאונת דרכים. מקורות רבים מאמינים כי מותה של שיבל, היה קשור לניסיונותיה להחליש את יחסי דמשק עם טהראן. אחיה , מולהם אל-שבל, נעלם אף הוא לפני שלושה חודשים, והוא נחשד בהדלפת מידע על מיקומם של הכוחות האיראניים בסוריה.

הטענה מתחזקת כאשר מעלים את הדיווח של המרכז הסורי לזכויות אדם לפני מספר ימים. לפיו היחידה הכי קרובה לנשיא בשאר אל-אסד, בפיקודו של מאהר אל-אסד, אחיו, נוקטת בשורת צעדים במטרה למנוע תקיפות ישראליות. לפי המידע שהתקבל ממקורות בתוך היחידה הכי קרובה לאסד, מפקדת היחידה הורתה על איסור העברת נשק או אירוח אנשי חיזבאללה ומיליציות איראניות בבסיסיה ובמפקדותיה. זאת, מחשש לתקיפות ישראליות אפשריות.

בנוסף, ניתנה הוראה לכוחות היחידה המפוזרים באזורים שונים בסוריה להימנע מתקיפת הנוכחות האמריקאית במדינה. הפקודות החדשות הגיעו לאחר תקיפה שבוצעה לכאורה מאתרים השייכים ליחידה ברמת הגולן. כחלק מהצעדים החדשים, כוחות המשטר הסורי אוסרים על כניסת קבוצות פרו-איראניות וחיזבאללה לאזור הפסקת האש ברמת הגולן הסורית למרחק של 15 קילומטרים.

כזכור, בחודש אפריל שיגרה ישראל אזהרה לסורים, "אם תצטרפו למתקפת נגדנו - נשמיד את משטר אסד", כך לפי דיפלומט שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.