רצף הפרשיות שנחשפו בימים האחרונים ועל פי גורמי ביטחון עוד יחשפו בקרוב, ממחישים בצורה משמעותית את המאמצים הבלתי פוסקים של איראן לגייס, להפעיל ולפגע בתוך ישראל. 

היכולת של שב״כ לסכל מבעוד מועד מונעת מאיראן להגיע לתמונת ניצחון בדמות של התנקשות ביעדים ישראלים. במערכת הבטחון אומרים כי הפניות ברשתות החברתיות מתבצעות בצורה רחבה, לקהלי יעד מגוונים, ויש מי שנופל ברשת. מי שבוחר, בזמן מלחמה, לעבוד עבור גורמי מודיעין איראניים תמורת תשלום- ישלם מחיר כבד.

כאמור, מוקדם יותר היום (רביעי) נחשף כי ולדימיר ורחובסקי, תושב פתח תקווה כבן 35, נעצר לאחר שהסכים לחסל דמות בכירה עבור האיראנים, בתמורה לתשלום של 100 אלף דולר. מעצרו של ורחובסקי מהווה חלק מחשיפת תשתית של גורמי מודיעין איראנים, שפעלה לגיוס והפעלה של אזרחים בישראל.

על פי החקירה, ורחובסקי הספיק לבצע מספר משימות עבור גורמי המודיעין האיראניים, ועבור חלק מהן אף קיבל תשלום. כמו כן, הוא תיעד חלק מפעולותיו. במסגרת פעילותו, ריסס כתובות גרפיטי, תלה כרוזים ואסף מידע על גורם ישראלי. בהמשך, הסכים לביצוע משימת חיסול של מדען ישראלי עבור סכום של 100 אלף דולר. לשם ביצוע המשימה, הצטייד ורחובסקי בכלי נשק.

רפ"ק מאור גורן, מפקד מחלק בטחוני ביאחב"ל להב 433, מסר: "מדובר באירוע נוסף מתוך סידרה של תיקים חמורים הנחקרים ביאחב"ל ובשב״כ בהם מופעלים אזרחים ישראלים על ידי סוכן זר, אך כאן כבר נחצה גבול נוסף, ברמת החומרה והתעוזה". הוא הוסיף: "החשוד כבר התחמש באקדח, מחסנית וכדורים וכל זאת לאחר שהסכים להוציא לפועל רצח של מדען תמורת 100 אלף דולר ולברוח מהארץ בעזרתו של הסוכן הזר לרוסיה, מיד לאחר הביצוע".