הדיווחים על חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר עוררו תחושות עזות בקרב תושבי עוטף עזה, שמזה שנים רבות חיים תחת איום הטרור מכיוון הרצועה. האירוע נתפס בעיני רבים כצעד ראשון במאבק רחב יותר להשבת הביטחון והשקט לאזור.

רותם לוי, תושב שדרות בן 38, מבטא תחושות מעורבות של הקלה ונחישות: "מדובר בעשיית צדק בסיסי. לא יותר מזה. החתירה לביטחון מוחלט צריכה להמשיך ללא הפוגה וללא פשרה. לדלג מעל גופתו של סינוואר יימח שמו וזכרו, והלאה לניצחון. זאת הזדמנות לשינוי לטובת מזרח תיכון חדש. היעד הבא – איראן".

ימית לוי, תושבת שדרות, משתפת ברגשותיה בעקבות הדיווחים: "שמחה גדולה על מותו הבזוי של סינוואר ותקווה גדולה שמכאן יהיה קל יותר להשיב את החטופים. מניחה שמקבלי ההחלטות יודעים כיצד לפעול. ידעו מי שמבקש נפשנו – עם ישראל עם הנצח וידו תגדע כל איום".

תמיר דהן, תושב שכונת מישור הגפן באופקים, משדר אופטימיות זהירה ומחזק את הצורך בהמשך הלחץ על חמאס וארגוני הטרור: "זהו צעד חשוב, אבל הוא לא מספיק. עלינו להמשיך להכות בארגוני הטרור, להשאיר אותם תחת לחץ מתמיד ולהביא לכך שהם יבינו שאין להם סיכוי מולנו. תושבי המדינה כולה לא יכולים להרשות לעצמם עצירה באמצע הדרך".

ירין, 25, תושב אשקלון, מתאר את תחושת ההקלה בעקבות הדיווחים: “אנחנו חיים פה בצל האיומים והטילים כבר שנים. הידיעה שסינואר, מי שעומד מאחורי כל כך הרבה מתקפות על העיר שלנו, חוסל , מביאה איתה תקווה לשקט שאולי יגיע סוף סוף.” הוא מוסיף: “זה רגע שלא אשכח, אבל מצד שני, כולנו יודעים שזה רק חלק ממערכה ארוכה יותר. יש עוד חטופים שנמצאים שם”.

רונן עזרו, תושב שדרות; ״זאת סגירת מעגל בדיוק שנה אחרי. נעשה כאן צדק עם תושבי העוטף עם החטופים והנרצחים מהשבעה באוקטובר. ‏חיסול סינוואר  יהיה Game Changer של המלחמה בעזה.״