בעקבות חיסול סינוואר: שר החוץ הטורקי הקאן פידאן נפגש אתמול עם חברי הלשכה המדינית של חמאס באיסטנבול ודן עימם בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן להסכם הפסקת אש בעזה שיאפשר חילופי בני ערובה ושבויים.

משרד החוץ הטורקי מסר כי פידאן נפגש עם ראש מועצת השורה של חמאס, מוחמד איסמעיל דרוויש, ועם חברי הלשכה המדינית שלו, ודן עימם על שיחות המשא ומתן ועל המשבר ההומניטרי בעזה. בין המשתתפים בפגישה: סגנו של יחיא סינוואר חליל אל-חיה, מוסא אבו מרזוק ששימש כסגנו של איסמעיל הנייה כשהיה ראש הלשכה המדינית של חמאס ונחשב לאחד הבכירים בזרוע המדינית בארגון, זאהר ג'בארין ומוחמד נסר. 

פידאן אישר מחדש את מחויבותה של טורקיה לגייס תמיכה בינלאומית לטיפול ב"אסון" ההומניטרי בעזה, במיוחד באזור הצפון.

שני הצדדים דנו גם בתהליך הפיוס הבין-פלסטיני - סדרה של ניסיונות לפתור מחלוקות בין פתח לחמאס.

במהלך הפגישה מסר פידאן את תנחומיו לבכירי חמאס בנוגע לחיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. פידאן אמר כי טורקיה "תשתמש בכל האמצעים הדיפלומטיים כדי לגייס את הקהילה הבינלאומית נגד האסון ההומניטרי בעזה".

זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה הבוקר כי שר החוץ של איראן עבאס אראקצ'י ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נפגשו באיסטנבול אתמול. משרד החוץ האיראני מסר פרטים על הנושאים שבהם דנו השניים. 

לפי דיווח ב"רויטרס" גם פידאן נפגש עם אראקצ'י.

"הנשיא ארדואן ושר החוץ ארקצ'י דנו ביחסים דו-צדדיים בין איראן לטורקיה ובנושאים אזוריים", כתב דובר משרד החוץ האיראני, אסמעיל באקאי בפוסט בחשבון ה-X שלו אתמול בלילה.

"כשני שחקנים מרכזיים באזור ובעולם האסלאמי, איראן וטורקיה חולקות את חומרת האיום הנשקף מהתוקפנות והזוועות של המשטר הישראלי על שלום וביטחון האזור והצורך בפעולה קולקטיבית דחופה לעצירת הקטל וההרס בעזה ובלבנון", הוסיף.

הדיפלומט האיראני הבכיר ביקר ביום שישי בטורקיה כדי להשתתף בישיבת שרים בפורמט 3+3 על הקווקז.