מלחמת חרבות ברזל: ישראל הרחיבה את מבצע התקיפות שלה בלבנון במהלך סוף השבוע האחרון, כאשר הפעם במוקד המתקפה עמדו מוסדות פיננסיים שלטענת ישראל מממנים את הפעילות הצבאית של חיזבאללה, כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות בלומברג.

צה"ל תקף סניפים של ארגון "אל-קרד אל-חסן" - מוסד דמוי בנק - בביירות, בעמק הבקעה במזרח, ובערים צור ונבטיה בדרום לבנון. לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית, כוחות צה"ל ביצעו לפחות 11 תקיפות ביום ראשון בערב בפרברים הדרומיים של ביירות, אזור בו יש לחיזבאללה נוכחות חזקה. "אל-קרד אל-חסן", שנוסד ב-1983, פועל רשמית כארגון צדקה אך מתפקד כמעין בנק, המעניק הלוואות לתומכי חיזבאללה.

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

במקביל להרחבת הפעילות בלבנון, הקבינט הביטחוני התכנס לדון בתגובה לאיראן בעקבות מתקפת הטילים לפני כשלושה שבועות. עם זאת, הממשלה לא פרסמה הודעה רשמית לגבי פעולה אפשרית. בסיום הישיבה פורסמה רק הודעה שעסקה בעסקה אפשרית לשחרור חטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה.

גורם ישראלי בכיר אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי לאחר יותר משנה של לחימה, ישראל פתוחה לעסקת חבילה שתרגיע את החזית בדרום לבנון, תביא לשחרור החטופים בעזה ותאפשר הכנסת סיוע נוסף לשטח הפלסטיני. הדבר עשוי לרמוז על אפשרות לעסקה עם איראן, שיש לה השפעה על חיזבאללה וחמאס.

עלי חמינאי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
עלי חמינאי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

בתוך כך, עמוס הוכשטיין, שליחו של נשיא ארה"ב, הגיע היום ללבנון במאמץ למצוא פתרון דיפלומטי ולמנוע הסלמה נוספת בסכסוך. יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, אמר לערוץ הטלוויזיה אל-ג'דיד כי זו תהיה "ההזדמנות האחרונה" להסכם הפסקת אש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב.