כבר עכשיו אפשר לקבוע כי צה״ל הצליח להשיג הרבה מאוד הישגים בלחימה בלבנון. שני שליח מכוח האש של חיזבאללה הושמד. כמעט כל מערך הפיקוד של הארגון הושמד, לארגון מעל אלפיים הרוגים ועוד כמה אלפי פצועים. הוא  איבד נכסים אסטרטגיים ומערכים טקטיים.

"פרצנו לנמל חיפה, ניתן לכם זמן קצר לעזוב": איראן וחיזבאללה במסר חריג לישראל
מכה אחר מכה: כך מוכרע מערך הלחימה של חיזבאללה

צה״ל אמור להשלים את הלחימה בעוד כמה אזורים בלבנון. הוא מחוייב לפרק את התשתית הכלכלית של הארגון. כאן בדיוק אמור להיכנס לתמונה הדרג המדיני. עליו לפעול בנחרצות כדי לקבע רגל מסיימת למלאכת המלחמה. על הדרג המדיני להציג מתוך עמדה של כוח את התנאים להסכם הפסקת אש ופירוז דרום לבנון.

על ישראל לקבוע בכל הסכם שעומדת לה הזכות להיכנס ללבנון בכל פעם שחיזבאללה או כל ארגון טרור אחר יבקש להקים תשתית התקפית בשטח לבנון כנגד ישראל.

בצה״ל מבינים כי אנחנו נמצאים בפני ימים מאוד משמעותיים לגבי העתיד. גם חזית לבנון וגם חזית עזה מחייבות להגיע לשלב של סיום וסיכום מדיני.

לישראל יש עוד משימות: החזרת חטופים, שיקום הדרום והצפון, חיזוק צה״ל והשמשות מערכים שנשחקו בלחימה הארוכה, טיפול בלוחמי המילואים כולל שליחתם של עשרות אלפי הסטודנטים לפתוח את שנת הלימודים האקדמית, וכן גם לשקם את הכלכלה הישראלית שחטפה זעזוע משמעותי בימי המלחמה. ויש ועוד נושאים לטיפול, כמו קיום חקירה אמיתית איך הגענו לאסון ה-7 באוקטובר.

ישראל חייבת מעמדת הכוח שהביא לה צה״ל בשתי החזיתות לתרגם את תוצאות הלחימה לשינוי כל המזרח התיכון. אתמול רמז על כך גם המועמד לנשיאות ארצות הברית הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי על המלחמה להסתיים ובכוונתו לפעול להרחבת הסכמי אברהם.

עכשיו השאלה היא לא צבאית. ספק אם מדינית נראה כי הסוגיה הולכת להיות פוליטית לנוכח ההצהרות של מספר חברי ממשלה שכבר דורשים לחדש את ההתיישבות ברצועת עזה. ספק אם מהלך כזה יתרום לבטחון וליציבות באזור, או שיביא למחיקת ההישגים שהביא צה״ל בלחימה הארוכה בתולדות מדינת ישראל.