דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, הזהיר הבוקר (חמישי) את תושבי דרום לבנון שלא להתקרב לבתיהם ולמטעי הזיתים באזורים שפונו. בהודעתו התריע אדרעי כי צה"ל ער לשימוש שעושה חיזבאללה באמבולנסים להעברת פעילים ואמצעי לחימה. "אנו קוראים לצוותים הרפואיים להימנע משיתוף פעולה עם אנשי הארגון", הדגיש. "צה"ל ינקוט בצעדים המתחייבים כנגד כל רכב המסיע פעילים חמושים, ללא קשר לסוגו".
 
על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, חיזבאללה ותנועת אמל השיעית עושים שימוש באמבולנסים של "הארגון הבריאות האיסלאמי", גוף בריאות שיעי המזוהה עם חיזבאללה. הארגון עצמו מצהיר באתר האינטרנט שלו כי תמיד "סיפק שירותים לפעילות לוחמי חיזבאללה נגד הכיבוש הציוני". למעלה מ-20 מפעילי הארגון נהרגו במהלך השנים בלחימה במסגרת חיזבאללה, כולל מספר פעילים שנהרגו בעימותים מאז אוקטובר. 

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)

לאחרונה חשף צה"ל כי חיזבאללה ואמל משתמשים באמבולנס צהוב המופעל על ידי חברת Sheet Cargo, בראשות חסאם מוחמד שיט, המכהן גם כראש הרשות המקומית בכפר כילא. על פי צה"ל, האמבולנס נצפה נע באופן חשוד בין אתרי חיזבאללה לאחר הפצצתם, גם כאשר לא היו נפגעים, ולפרקי זמן ארוכים לאחר התקיפות. שני מפעילי האמבולנס, מוסא ומוחמד שיט, הוכרזו כפעילי חיזבאללה לאחר שנהרגו בתקיפה ישראלית בינואר.

זו אינה הפעם הראשונה שחיזבאללה נתפס משתמש בארגונים אזרחיים למטרות צבאיות. הארגון הואשם בעבר בשימוש בארגון הסביבתי "ירוק ללא גבולות" כחזית לפעילות טרור סמוך לגבול ישראל-לבנון. בשנת 2017 חשף אז ראש אגף המודיעין, הרצי הלוי, כי חיזבאללה הקים עמדות תצפית עם לוגו של הארגון לאורך הגבול. באוגוסט אשתקד הטילה ארה"ב סנקציות על הארגון בשל קשריו לפעילות הטרור של חיזבאללה.