בצל המשך הלחימה ברצועת עזה ובלבנון, הציפייה לתגובת ישראל למתקפת הטילים האיראנית וההיערכות של איראן שוחח היום (שישי) האלוף במיל' יום טוב סמיה עם פרופ' אריה אלדד ורון קופמן ב-103FM והסביר את חשיבות ההכרעה במלחמה הזו בצל מקרי העבר. בנוסף הדגיש כי "איראן צריכה לצאת מהמערכה עם מכה אנושה".

"אני מסתכל ממעוף ציפור אסטרטגי על כל הסיטואציה: ברור שכל הכמיהה להפסקת המלחמה וההטפות של האריס וביידן ועוד אחרים לעצור עכשיו וזהו, יהיו המשך אנוש של מעשי השטויות שאנחנו עושים מאז 2006. אני מסייג בדבר עקרוני, אם יש אפשרות לעסקה להשבת כל ה-101 החטופים לבתיהם", אמר בפתח השיחה. "ממלחמת לבנון השנייה דרך כל המבצעים שעשינו אנחנו לא משיגים הכרעה והרתעה, אלא פוגשים תמיד אויב יותר חזק ומדויק ומבוצר, והמערכה אליו הרבה יותר קשה".

"מלחמת ששת הימים הייתה נגד מדינות ריבוניות. יש הבדל בינן לבין ארגוני טרור שהשתלטו על קרקע. זה שונה לחלוטין, ואין מה לעשות השוואה בין הרתעה של מדינה לבין הרתעה של מדינת טרור. ארגון טרור, אין דבר שמרתיע אותו כמו מדינה שצריכה לדאוג לאזרחיה. להפך – ככל שתדכא את האזרחים, יהיה להם מאגר גיוס יותר גדול. ההרתעה של ארגון טרור היא לחסל אותו".

"ב-2008 היינו עד סף מיטוט חמאס ב'עופרת יצוקה'. הדרג המדיני לא רצה בזה. ב-2008 היינו עם 10 הרוגים, ותוך תשע שעות ביתרנו את הרצועה. אותו דבר ב'עמוד ענן' וב'צוק איתן'. כולם רצו לקנות כמה שנים של שקט", הוסיף.

טנק במהלך מבצע עופרת יצוקה (צילום: יוסי זמיר, פלאש  90)
טנק במהלך מבצע עופרת יצוקה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

לדברי סמיה, "בגלל שאין עם מי לדבר, צריך להרוג אותו. עם מי יש לדבר? עם איראן, והיא חייבת לצאת מהמערכה הזאת עם מכה אנושה שתגרום להם לנטישת הנתיב הגרעיני ונטישת שילוח הפרוקסי שלה, זה לא דבר משתלם בטווח הארוך. צריך לשכנע שאיראן מגורענת היא סכנה לעולם כולו".

עוד אמר, כי "זה יפה לנאום באו"ם ולצייר פצצות, אבל לא עשינו כלום. 19 שנים לא עשינו כלום בפילדלפי. פתאום הוא נהיה מיסודות הציונות? במערכה הזאת כבר שילמנו עם 890 חללי מערכות ישראל, אנחנו עוד מעט מתקרבים למספר של מלחמת יום כיפור. אנחנו 13 חודשים במלחמה, עוד מעט נשבור את השיאים של מלחמת העצמאות ומלחמת ההתשה". 

בהמשך השיחה התייחס סמיה לחיסול סינוואר: "יש לנו מודיעין מצוין, והשב"כ נותן עבודה מצוינת בשטח. כל מי שחושב שהריגת סינוואר מקרית, זאת שטות. זו תוצאה של שיטת הפעילות ושל שיטת המודיעין בשטח. מצד שני, אנחנו יכולים וחייבים לנצל את המערכה הזו, לצאת מזה באופן שונה מהפסקות האש של הסבבים השונים. לא יכול להיות שנקנה בזכות המחיר הכבד ששילמנו שקט של ארבע או חמש שנים".

התיעוד האחרון של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
התיעוד האחרון של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

על ההדלפה לקראת תקיפה באיראן אמר כי "יש ספק לגבי הדליפה הזאת. יכול להיות שהכל קשקוש טקטי. ארצות הברית איתנו. ביידן לא ביידן, היא איתנו. מערכות ההגנה שלהם כבר פה, ומערכות התקיפה שלהם מוכנות. צריך להבין ולהסביר שאם לא נטפל בראש הנחש בסיבוב הזה, הסיבוב הבא יהיה פי 10 יותר קשה. לכן צריך ללכת עד הסוף". 

לסיום אמר, כי "המנהיגות הישראלית מאז 1993, אולי קצת לפני זה, מאוד ממוקדת בשיסוע ופיצול החברה הישראלית לטובת הקמת קואליציית נכונה מבחינתם. הם מקריבים את האחדות הישראלית לכאורה כדי לקדש את האחדות היהודית. אבל אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שני פסי המסילה, שהרכבת טסה עליה. אם הדמוקרטיה תתעקם הרכבת תעוף מהמסילה, אם היהודית תתעקם לטובת מדינת הלכה או מדינת כל אזרחיה הרכבת תעוף".

סייע בעריכת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm