יותר משלושה שבועות לאחר שאיראן שיגרה מטח טילים לעבר ישראל - חלקם חדרו את מערכות ההגנה האווירית, כשאחד מהם נחת בקרבת מטה המוסד - איראן נערכת לתגובה הישראלית.

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישראל מתכננת לתקוף יעדים צבאיים באיראן, ולא תשתיות נפט או מתקנים גרעיניים. ביידן מצדו הפציר בישראל להימנע מתקיפת מתקנים גרעיניים, והביע התנגדות לפגיעה בתשתיות נפט, שעלולה לגרום לעליית מחירי הדלק לקראת הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר.

עם זאת, ישראל הבהירה כי "האינטרס הלאומי" שלה, ולא זה של ארצות הברית, יכתיב את בחירת המטרות. שר הביטחון יואב גלנט אמר כי התגובה הישראלית תהיה "מדויקת, כואבת ומפתיעה".

לפי מייקל אלן, שותף בחברת הייעוץ Beacon Global Strategies ובעבר בכיר במועצה לביטחון לאומי בממשל בוש, ישראל עשויה להעדיף תקיפת יעדים צבאיים לא רק בגלל בקשת ביידן, אלא גם מכיוון שפעולה כזו תוכל לפגוע ביכולת איראן לבצע מתקפות עתידיות. "הם לא יבזבזו אף כדור", אמר אלן, "אני חושב שהתקיפה תהיה מכוונת מטרה מאוד".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

לאיראן מספר אתרי שיגור מרכזיים, ביניהם בסיסי הטילים תבריז, בח'תראן ואימאם במערב המדינה, ובנדר עבאס בדרום. האתרים המערביים הם קריטיים בשל קרבתם לישראל. בסיסי אימאם ותבריז הם סילואים תת-קרקעיים, בעוד בנדר עבאס משמש כבסיס חיל הים האיראני.

היקף הטילים ששוגרו במתקפה האחרונה - לפחות 180 טילים בליסטיים - מרמז כי לאיראן יש יותר משגרים ניידים ממה שהוערך בעבר. בנוסף, ישראל נראה כי כבר פעלה באיראן כאשר לפי דיווחים באיראן, הצבא האיראני יירט "שלושה רחפנים קטנים" במחוז איספהאן, שם שוכנים בסיס צבאי ומתקני מחקר גרעיני.

בין המטרות האפשריות נמצא גם מתקן העשרה בפורדו, הממוקם בין טהראן לאיספהאן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה ביוני כי איראן הודיעה לה על תכניות לשדרוג המתקן. המתקן נמצא מתחת לאדמה, מה שהופך אותו למטרה מאתגרת במיוחד.

ממשל ביידן הביע התנגדות נחרצת לתקיפת מתקנים גרעיניים. למרות זאת, דובר משרד החוץ האיראני מסר השבוע כי טהראן הגישה תלונה לסבא"א בנוגע לאפשרות של תקיפה ישראלית במתקניה הגרעיניים.