לאחר שבישראל הודיעו על סיום המבצע במרחק של יותר מ-1,600 ק"מ בו לקחו חלק עשרות מטוסי קרב וכלי טיס כנגד 20 מטרות צבאיות, באיראן טענו שהם הצליחו לסכל את ההתקפה אך במקביל הודו כי נגרם נזק ״מוגבל״ בכמה אתרים. בעוד האיראנים ממשיכים למזער את גודל הנזק, לפי הניו יורק טיימס ומהתיעודים והדיווחים באיראן עולה כי ישראל "השיגה את מטרות המבצע". 

מספר גורמים ישראלים, ששוחחו עם העיתון האמריקאי ״הניו יורק טיימס״ בעילום שם, אמרו כי המתקפה האווירית הישראלית כללה יותר מ- 100 מטוסי קרב, כולל כטב״מים, שהמריאו מישראל. כדי למנוע את יירוט כלי המתקפה על ידי בעלות בריתה של איראן ושלוחותיה באזור, המטוסים תקפו תחילה סוללות הגנה אווירית ומכ״מים בסוריה ובעיראק, כך אמרו הגורמים.

לאחר שהצליחו לפלס את דרכם בבטחה לעבר איראן, המטוסים טסו לכיוון טהראן ותקפו את מערכות ההגנה האווירית שלה, כך סיפרו הגורמים ל״ניו יורק טיימס״. לפי שני גורמים יודעי דבר, מטוסים בגל השני תקפו אתרי ייצור טילים ארוכי טווח.

קולות קשר של מפקד חיל האוויר מרגעי התקיפה באיראן (צילום: דובר צה"ל)

בגל השני של התקיפות פעלה ישראל להשמדת "רכיב קריטי" בתהליך ייצור הטילים ארוכי הטווח של טהרן. כך דווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורם ישראלי. הגורם לא פירט על טבעו של אותו רכיב - וגם לא מסר אם הוא אכן הושמד, אך ציין כי הוא היה היעד באופן ספציפי ומיוחד. במקביל, ישראל פגעה במפעל המייצר דלק מוצק לטילים הבליסטיים מדגמי "חיבר" ו"קאסם" - אותם דגמים ששוגרו לעבר ישראל באוקטובר האחרון, כך מדווח אתר החדשות הסעודי "אילאף".

על פי מקור המעורה בפרטים, המפעל, המוגדר כ"עמוד השדרה" של תעשיית הטילים האיראנית, הוצא לחלוטין מכלל שימוש. בתקיפה הושמדו כ-20 מערבלי דלק מוצק, שעלות כל אחד מהם מוערכת ב-2 מיליון דולר לפחות. מקורות הבקיאים בתעשייה מסרו ל"אילאף" כי יידרשו לפחות שנתיים עד שהמפעל יחזור לפעילות. לדבריהם, התקיפה שיבשה משמעותית את יכולת איראן לייצר טילים.

התקיפה באיראן (צילום: מעריב אונליין)
התקיפה באיראן (צילום: מעריב אונליין)
 

התיעוד היחיד נכון לרגע זה שהופץ מנזקי התקיפה הישראלית, פורסם ברשת "אל-ערביה". בו נראה הנזק שנגרם למפעל בעיר שמסאבאד שמדרום לטהרן. לפי דיווחים באיראן שלושה עובדי המפעל נהרגו כתוצאה מהתקיפה. המפעל שהותקף פועל לייצור חלקים המשמשים לפיתוח כטב"מים ומל"טים של משמרות המהפכה. 

שני פקידים איראנים, אחד מהם חבר במשמרות המהפכה, אמרו כי בין האתרים שהותקפו במחוז טהראן היה מערכת הגנה האווירית S-300 של נמל התעופה הבינלאומי של אימאם חומייני, המספקת כיסוי הגנה לחלקים מהבירה. איראן הודיעה כי שני חיילי הגנה אווירית נהרגו בהם קצין.  הפקידים שמכירים את תוצאות התקיפה, ביקשו שלא להיחשף בשמותיהם.

מלבד מערכת ההגנה האווירית, במחוז טהראן הותקפו לפחות שלושה בסיסי טילים של משמרות המהפכה, אמרו הגורמים. בסבב שני של תקיפות ישראליות, אמרו הגורמים הרשמיים, מל"טים ישראלים תקפו את הבסיס הצבאי הסודי פרצ'ין בפאתי טהראן ומזל"ט אחד פגע בבסיס בעוד שאחרים הופלו, הם הוסיפו. בעבר נטען בסוכנות הידיעות AP כי הבסיס פרצ'ין משמש לניסויים סודיים הקשורים לפיתוח נשק גרעיני.