נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי אמר במסיבת עיתונאים עם נשיא אלג'יריה כי מצרים הציג יוזמה חדשה להפסקת אש של יומיים במהלכה ישוחררו ארבעה חטופים. 

ההצעה שהגיש א-סיסי תתחיל בארבעים ושמונה שעות של הפסקת אש, בהן ישוחררו ארבעה חטופים בתמורה לאסירים ביטחוניים. בעשרת הימים שלאחר מכן יתקיים משא ומתן על הפסקת אש קבועה ועל עסקה רחבה יותר. 

כזכור, ראש המוסד דוד ברנע, מנהל ה-CIA ביל ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אל-תאני נפגשים היום (ראשון) בדוחה במטרה לקדם הסכם להפסקת אש ושחרור שבויים.

מוחמד בן עבד א-ת'אני, דדי ברנע, ווילאם ברנס (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)
מוחמד בן עבד א-ת'אני, דדי ברנע, ווילאם ברנס (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)

על פי דיווח בסעודיה חמאס מציע במסגרת השיחות "עסקה כוללת" שתביא לסיום מיידי של הלחימה, נסיגה ישראלית מרצועת עזה ושחרור כל החטופים בבת אחת, בתמורה למספר מוסכם של מחבלים. גורם בכיר בארגון מסר כי הם פתוחים להצעות אחרות מהמתווכים, אך מדגישים כי הפסקת המלחמה היא תנאי הכרחי לכל הסכם. 

לאחרונה הציעה מצרים הפסקת אש של שבועיים תמורת שחרור חמישה חטופים ישראלים, במהלכם ימשיכו המגעים על הפסקת אש כוללת ושחרור חטופים נוספים. גורמים בחמאס הדגישו כי הם דוחים הצעות קודמות של ישראל, כמו גירוש מנהיגי הארגון לחו"ל, ללא התחייבות להפסקת המלחמה ונסיגה.

כמו כן, מקורות מסרו לעיתון "אל ערביה" כי וושינגטון תומכת בהצעה המצרית בנוגע לעזה וקוראת להניע אותה במהירות. ההצעה המצרית, כך מסרו המקורות, מבטיחה כניסת סיוע לעזה ושחרור אסירים פלסטינים. "חמאס רוצה ערבויות שישראל תעמוד בהצעה החדשה כחלק מהפוגה מקיפה ולא הסכם הפסקת אש חלקי. אנחנו מתאמים עם חיזבאללה לגבי מאמצי רגיעה, ולא ניתן להפריד בין שתי החזיתות. מצרים קיבלה את אישור ישראל לדבוק בהצעה החדשה".