במערכת הביטחון והתעופה כולל חיל האוויר, שוללים את האפשרות שההתרעות ב-GPS המפריעות לניווט המטוסים בדרכם לנתב"ג וממנו מקורן בלוחמת סייבר ככלל ושל גורם עוין בפרט.
אפשרות זאת נבדקה, אך נשללה. איגוד הטייסים הבינלאומי העביר לאחרונה התרעה בין חבריו, לפיו היו דיווחים כי מטוסים של חברות זרות נתקלים בבעיות ניווט בקרבת ישראל. התקלות גרמו לכך, שנתגלו סטיות של כמה מאות מטרים בגבהים שונים של המטוסים, בין מיקומם האמיתי לבין הרישום במסכים.
התקלות החלו לפני שלושה שבועות ובעקבות זאת נכנסו מערכות התעופה לפעולה וממשיכות בבדיקה יסודית של הנושא, בין השאר הועלתה בתחילה אפשרות שמדובר בתוצאות של מזג אוויר (עננות, סופות) או כתוצאה מעדכונים שנעשו בשעון האטומי.
גורמי התעופה בישראל ממשיכים לנסות לאתר את הבעיה. מקורות הדגישו שלא נגרמה תקלה או בעיה בהמראות או בנחיתות ובכל מקרה מדובר במספר קטן מאוד בתקופה המדוברת.
יחד עם זאת, כל המעורבים בנושא מייחסים לנושא בכובד ראש ומבינים את המשמעות שעלולה להיגרם לתעופה לישראל ומישראל אם לא תימצא התשובה והפתרון לבעיה.