עדכונים חיים

מאות מטרות הותקפו בלבנון; אזעקות בעשרות יישובים באזור חיפה ופרדס חנה

כוחות צה"ל חיסלו עשרות מחבלים, השמידו תשתיות טרור של חיזבאללה ואיתרו אמצעי לחימה רבים. במקביל, זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר אזור חוף הכרמל ויורטו

יירוטים מעל חיפה יירוטים מעל חיפה (צילום: REUTERS)
כוחות צה"ל בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

מהנהר ועד הים: ישראל דורשת מיוניפי"ל לסגת - וכעת התוכנית הגדולה נחשפת

סוגיית נוכחות כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון הפכה לנקודת מחלוקת משמעותית בזירה הבינלאומית. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הביע דאגה לגבי בטיחות כוחות יוניפי"ל, וקרא להרחיקם מאזורי הסכנה. נתניהו טען כי "הישארות יוניפי"ל בדרום עלולה לסכן אותם" והאשים את חיזבאללה בשימוש בהם כ"מגן אנושי".

מקורות דיפלומטיים דיווחו באל אח'באר הלבנוני כי ישראל מבקשת שכוחות יוניפי"ל ייסוגו 3 קילומטרים. לפי הדיווחים, ישראל מעוניינת לפעול באזור זה ומציינת כי אינה מתכוונת להתיישב שם לטווח ארוך. יתרה מכך, ישראל רומזת על רצונה באזור חיץ של 10 קילומטרים, כאשר האזור מעבר ל-3 ק"מ יהיה באחריות יוניפי"ל והצבא הלבנוני.

סוכנויות הידיעות
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן צילום: רויטרס

ה-Don't התהפך עלינו: כך ארה"ב מסנדלת את ישראל בהכרעת חיזבאללה

אל"מ במיל' קובי מרום שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ונטעלי שם טוב ברדיו 103fm על הלחימה בגזרה הצפונית ועל מצבו של חיזבאללה בנקודה הנוכחית בלחימה. הוא מסביר למה צריכה לשאוף ישראל בסיום המערכה ומדוע כדאי לא להקל ראש בחיזבאללה, למרות המכות הקשות שספג. 

בפתח דבריו אמר: "חיזבאללה, אחרי המכה הקשה שהוא ספג בחודש האחרון, אומר במפורש שהוא רוצה הפסקת אש, כולל הפטרונים שלו מטהרן. הוא לא חשב שהוא יגיע לפגיעה כזאת, ויש לו חשש אמיתי שהוא הולך לאבד את האחיזה שלו כגורם כוח בלבנון. ארצות הברית, סעודיה וצרפת, דרך סיוע הומניטרי וניסיונות לבחור נשיא שהוא לא בובה של חיזבאללה. מנגד אנחנו רואים מתקפה של האיראנים שלא לאבד את המאחז. כמה זה יצליח? נראה, אבל יש הזדמנות דרך ההישגים של צה"ל לפגוע במעמדו, ולהחליש אותו בתוך הזירה הפנימית".

103FM
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מאות מטרות הותקפו בלבנון; אזעקות בעשרות יישובים באזור חיפה ופרדס חנה

הלחימה העצימה בשתי הגזרות נמשכת ומצה"ל מסרו הבוקר (שלישי) כי ביממה האחרונה ביממה האחרונה כ-230 מטרות טרור ברצועת עזה ובלבנון. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול באופן ממוקד נגד תשתיות טרור ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. הכוחות חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר, השמידו תשתיות טרור של חיזבאללה ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

במקביל, דובר צה"ל עדכן, בהמשך להתרעות שהופעלו בשורת יישובים מחיפה והקריות ועד פרדס חנה, כי זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו בהצלחה על-ידי חיל האוויר.

אבי אשכנזי
כוחות צה"ל בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

בצה״ל חייבים להחליף דיסקט: חיזבאללה מתאושש ופנינו למערכה ארוכה

ב-6 ביוני 1982 נכנס צה״ל ללבנון כדי להדוף את מחבלי אשף מדרום לבנון. לוחמי צה״ל התקבלו אז בזריקת אורז ובממתקים. מהר מאוד קבלת הפנים החגיגית הפכה לסיוט שנמשך 18 שנים של התבוססות בבוץ הלבנוני.  

חיזבאללה נפגע קשה בשבועות האחרונים. הוא חטף מצה״ל בכל הכיוונים. תחושת האופוריה היתה כאן בכמויות גדולות ובצדק רב.
אבל חיזבאללה אחרי המהלומה הראשונה מתחיל לגלות סימני התאוששות. נכון הפיקוד שלו נפגע. כך גם כמה מהמערכים שלו. חלק מהמנגנונים של הארגון נפגעו. אבל חיזבאללה הוא ארגון טרור גדול, חזק עם הרבה מאוד יכולות. מוקדם לדבר עליו בלשון עבר.

אבי אשכנזי