שר החוץ אלי כהן יגיע היום (שלישי) לביקור מדיני קצר בבריסל, כדי לחזק את יחסיה של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי, לשכנע את בכירי האיחוד להגביר את הלחץ על איראן ולפתוח דף חדש ביחסים עם שר החוץ של האיחוד ז'וזפ בורל. כהן ייפגש גם עם אנשי עסקים ונציגי קהילות יהודיות.

בראש סדר היום המדיני יעמוד המאבק בגרעין ובטרור האיראני. כהן יבקש מהאיחוד האירופי לנקוט קו קשה מול ההפרות האיראניות בתחום הגרעין, לקראת מפגש מועצת הנגידים של סבא"א בחודש הבא, ויוסיף את משמרות המהפכה האיראניות לרשימת ארגוני הטרור.

כהן אמר אתמול: "לישראל ולאיחוד האירופי יש אינטרסים משותפים רבים במזרח התיכון, ובראשם עצירת תוכנית הגרעין ואיום הטרור האיראניים. האיחוד האירופי הוא משותפי הסחר המרכזיים של ישראל בעולם.חשוב לי להבהיר לחברינו באירופה כי ישראל אינה מתנגדת לסיוע הומניטרי שמגיע ממדינות אירופיות ומהאיחוד לרשות הפלסטינית, אבל לא נאפשר שסיוע אירופי יגיע בצורה עקיפה לידי ארגוני טרור ולפעילות הסתה נגד ישראל ונגד ישראלים".

במשך זמן מה מונעת ישראל מבורל לבקר בארץ בגלל עמדותיו הפרו־פלסטיניות. הפגישה בינו לבין כהן תתקיים לאחר שיחה קשה ביניהם לפני כחודשיים, שבעקבותיה פרסם כהן הודעה, אשר לפיה - ברל לא יוזמן לביקור רשמי.