השדולה למאבק באנטישמיות וה-BDS בראשות ח"כ אריאל קלנר ('הליכוד') התכנסה היום (שלישי) לדיון חירום בעקבות תחקיר ארגון "עד כאן" אשר חשף את פעילות הארגון האנטי ציוני, ואשר מביע תמיכה במחבלים, "המוקד להגנת הפרט".

בכנס החירום השתתפו חברי כנסת רבים וביניהם: אריאל קלנר יו"ר השדולה, בועז ביסמוט, לימור סון הר מלך, צבי סוכות, אוהד טל אביחי בוארון ועוד רבים.

בתחקיר נראית מייסדת "המוקד להגנת הפרט" ומי שהייתה המנכ"לית שלו במשך כ-30 שנה, תומכת באינתיפאדה שלישית ו"מגלה הבנה לרצח יהודים 'אלגנטי'".

סוכנת של ארגון "עד כאן" נפגשה מספר פעמים עם מייסדת "המוקד להגנת הפרט"-דליה קירשטיין. בתיעוד נראית קירשטיין אומרת כי: "אני לא בעמדה לייעץ לפלסטינים מה לעשות. אני מניחה שתהיה להם אינתיפאדה נוספת. אני מקווה שזה יקרה... אני יכולה להבין למה במאבק כזה את צריכה להרוג מדי פעם".

בנוסף היא ציינה כי: "הייתי שמחה לראות שתנועת ה-BDS גדלה מאוד. בגלל זה חתמתי על העצומה". "אני לא חושבת שישראל צריכה להיות מדינה יהודית, היא צריכה להיות מדינת כל אזרחיה".  בנוגע לפעילות יד ושם המנציח את זכרון השואה היא ציינה כי: "אני חושבת שזה מוסד מחקר רציני מאוד, אבל הוא ממלא תפקיד פוליטי ומלוכלך".

מחומרי התחקיר של "עד כאן" עולה כי אידאולגיה זו אינה נשארת בגדר "דעה" וכי המוקד הפך לגורם דומיננטי ואקטיבי ביותר בסכסוך הישראלי-פלסטיני וב-35 שנות קיומו הפך ל"זרוע ביצועית" של המשרד לאסירים ברש"פ אשר מפנה מחבלים ומשפחות מחבלים, מייד לאחר ביצוע הפיגוע, לקבלת סיוע מ"המוקד".  

מדי שנה ה"מוקד" מעניק ייצוג משפטי בחינם לאלפי פלסטינים החשודים בטרור או לבני משפחותיהם, ומסייע בסיוע ישיר למחבלים, וכן לבני משפחות מחבלים המביעים תמיכה פומבית במעשי ילדיהם, או אף סייעו להם. לדוגמא: מסתערבי 'עד כאן' נפגשו עם משפחתו של אשרף נעאלווה, המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצחו שני ישראלים, באיזור התעשיה ברקן באוקטובר 2018.

המוקד פעל למניעת הריסת בית המשפחה, למרות שאחיו ואביו של המחבל נעצרו בחשד שידעו על כוונתו לבצע פיגוע ולא מנעו זאת, והאם, וופא נעאלווה, הורשעה במאי 2019 באי מניעת פשע. המוקד גם סייע למשפחה להשיג אישור כניסה לביקורי האב בזמן שהיה עצור. בניגוד לשם הארגון, המוקד איננו מסייע לכל פרט, אלא לפלסטינים בלבד. 

ח"כ אריאל קלנר יו"ר השדולה למאבק באנטישמיות ('הליכוד'): "אין טרור לי מעטפת לטרור, כפי שנחשף בתחקיר עד כאן המוקד להגנת הפרט הוא לא ארגון זכויות אדם, זה ארגון ששולל את קיומה של מדינת ישראל. קשה למממן ארגון כזה על ידי אנשים שגרים בישראל וחווים את הטרור על בשרם, ולכן הולכים לאירופה, מציגים את עצמם כארגון זכויות אדם, ואוספים כסף. הארגון הנרווגי העיקרי שמממן את המוקד מוגדר כארגון זכויות אדם, מסתובבים חופשי במדינת ישראל כאילו הם מצילים חיים, בזמן שהם תומכים בפועל בטרור. המצב הזה לא יכול להימשך, מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לו להתקיים כארגון זכויות אדם, או כעמותה מוכרת בישראל".

ח"כ אוהד טל ('הציונות הדתית'): "כמה שאנחנו מודעים לבעיה, כשמגיע תחקיר כזה שחושף את הכל בפנים, הלסת נשמטת. צר לי שלא יושבים כאן ח"כ מהצד השני של המפה הפוליטית, בטרור אין ימין ושמאל. יש פה ארגון שבלי בושה קורא לרצח יהודים, ומגן בשגרה על רוצחי יהודים. המטרה היא לזרוע אנרכיה, לעודד רצח יהודים, במימון זר, דרך מערכת המשפט וסופו של דבר לפגוע בחוסן של צה"ל".

ח"כ צבי סוכות ('הציונות הדתית'): "כמי שחי ביו"ש ומכיר מקרוב את הנושא, נתקלתי לא פעם בארגון זה ובארגונים נוספים, אנשים לא מבינים שהם אלה שמבעירים את השטח, הם לא באים לעזור לערבים אלא לתדלק אותם ולגרום להם להבעיר בפועל את השטח ופוגעים ביישובים ומתיישבים".

ח"כ לימון סון הר מלך ('עוצמה יהודית'): "האכיפה מול אותם ארגונים כל כך מינורית וכל כך מגוחכת. הם באים לפה במסכות של זכויות כאלה ואחרות, כשבפועל המטרה היא לקבוע את הגבולות של הארץ הזאת. להיות שותפים לטרור ורצח יהודים. לקדם אג'נדות מוסלמיות קיצוניות. ב"ה היום יש לא מעט ארגונים כמו עד כאן שפועלים לחשוף את הפעילות של אותם ארגונים. אינספור ארגונים עם כל כך מעט אנשים ושמות, שפועלים בכולם, כל כך פשוט לאכוף את החוק, וחייבים לפעול נגדם".

גלעד אך, מנכ"ל "עד כאן": "אחרי מחקר ארוך שביצענו לבקשת משפחות שכולות שנפגשות מקרוב עם המוקד ועמדו חסרי אונים מולם בבתי המשפט. המחקר חושף מתקפה שאנחנו חווים כאן במדינה ב20 השנים האחרונות. ארגונים שממומנים במיליונים ממדינות זרות, ותומכים ברצח יהודים. גרמניה לא הצליחה לחסל אותנו בשואה, אז היא מגנה ותומכת במי שרוצח יהודים היום".

ח"כ בעז ביסמוט ('הליכוד'): "האנטישמיות הייתה ועודנה, וכנראה שלצערנו תתקיים עוד הרבה שנים. מה שהשתנה זו הלגיטמציה שאנחנו נותנים לה בשם הנאורות. נהיה טרנד לתמוך באותם ארגונים, כי אחרת לא נהיה נאורים. מוטב שלא נהיה נאורים, ואולי אפילו נחטוף קצת מהתקשורת במשך שבוע חודש או אפילו שלושה חודשים העיקר שנגן ונשמור על ביטחון מדינת ישראל, ולא ניתן לאותם ארגונים לכרסם לנו במדינה במסווה הומניטרי ונאור".

הרצל חג'אג', פורום בוחרים בחיים: "אנחנו שילמנו בדם על הפעילות שלהם, ולצערנו כל הזמן מצטרפות עוד ועוד משפחות. כסף אירופי רוצח יהודים. שיר שלנו נרצחה לפני 6 שנים. אף אחד לא משתף אותנו, שיש דיונים בבג"ץ, רק ארגונים אזרחיים".

ח"כ אביחי בוארון ('הליכוד'): "כמי שחווה מנחת זרועם ש הארגונים בתור תושב עמונה תובב"א. אנחנו במלחמה. מלחמה שהיא לא פחות חשובה ממלחמה בטנקים ותותחים. כלי הנשק נועדו להבטיח ביטחון בגבולות המדינה, ואותם ארגונים פועלים בדיוק כדי לפגוע בזה. עלינו להפוך כל אבן ולחפש כל מה שקיים בחוק ויכול למנוע את זה, ומה שלא קיים להמציא בעצמנו".