בחודש ינואר השנה העביר הפרלמנט האירופאי, בראשות נשיאת הפרלמנט האירופאי רוברטה מטסולה, החלטה שקוראת לאיחוד האירופאי להכריז על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור.

בתוך כך, שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של האיחוד האירופאי, ג׳וזף בורל, נפגשו היום (שלישי) והחליטו על קיום ״מפגש פסגה ישראל איחוד אירופאי״ (מפגש אסוסיאציה) עוד השנה, ככל הנראה בירושלים.

מטעמו של כהן נמסר: ״ישראל פותחת דף חדש ביחסיה עם האיחוד האירופאי. בפגישתי עם ג’וזף בורל, החלטנו על קיום מפגש פיסגה בין ישראל לאיחוד עוד השנה, ובכוונתנו לארח את המפגש בירושלים. שמחתי לשמוע את דבריו של בורל אשר גינה את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל ואת הטרור הפלסטיני, וחזר על מחויבותו של האיחוד האירופאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה. קראתי לבורל להוציא גינוי חד משמעי למדיניות הרשות הפלסטינית לתשלום משכורות למחבלים שרצחו אזרחים ישראלים, מדיניות מסיתה ומעודדת טרור". 

עוד דנו השניים בחיזוק הקשרים בין ישראל לבין האיחוד האירופאי. שר החוץ כהן קרא לבורל לפרסם גינוי חד משמעי למדיניות הרשות הפלסטינית המשלמת משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם בעבור רצח ישראלים. השר כהן קרא גם לקידום סנקציות על איראן ואמר כי זה הזמן לפעול על מנת לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית.

בד בבד, נפגש כהן עם נשיאת הפרלמנט האירופאי רוברטה מטסולה, וגם עמה דן במאבק המדיני נגד תוכנית הגרעין ופעילות הטרור של איראן.

שר החוץ אלי כהן בפרלמנט האירופאי. קרדיט: ג'והאנה גרון, שגרירות ישראל לא"א
״המשטר האיראני מאיים על המזרח התיכון ועל העולם המערבי", אמר שר החוץ כהן. "מדינות אירופה מבינות היום יותר מתמיד את הסכנה האיראנית ורואות עין בעין עם ישראל את הצורך להתמודד מול הטרור שמוביל ומממן המשטר האיראני. דנתי עם נשיאת הפרלמנט האירופאי בדרכים להכניס את משמרות המהפכה, ארגון הטרור המדינתי הגדול בעולם, לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופאי״.
שר החוץ אלי כהן עם נשיאת הפרלמנט האירופאי בבריסל (צילום: ג'והנה גרון, רויטרס)
שר החוץ אלי כהן עם נשיאת הפרלמנט האירופאי בבריסל (צילום: ג'והנה גרון, רויטרס)