מבצע "מגן וחץ": השר לשעבר אביגדור ליברמן הפנה הבוקר (שני) אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בשיחה עם ענת דוידוב, טל שלו וטל לב רם ב-103FM כי "מה שצורם דווקא ברקע חיסול הבכירים, היא החסינות שמעניק נתניהו לראשי חמאס. הג'יהאד הוא מטרד, האיום האמיתי הוא  חמאס". ליברמן הוסיף: "נתניהו מונע כל פגיעה בראשי חמאס. אסמאעיל הנייה חי בגלל סיבה אחת - לסיבה הזו קוראים נתניהו".

"קודם כל צריך לברך על חיסול כל מחבל באשר הוא, וכמובן שאפו ענק לצה"ל על העבודה המדוייקת, מסודרת, ממש עבודה לפי הספר", אמר ליברמן בפתח דבריו. "אבל אני חייב לציין, מה שצורם דווקא על רקע חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי זה החסינות שנתניהו מעניק לראשי חמאס. צריך להבין, ג'יהאד אסלאמי זה מטרד, האיום האמיתי זה חמאס. הוא מונע כל פגיעה בראשי חמאס, כל פגיעה ממשית בתשתיות של חמאס. הוא מי שהפעיל לחץ כמעט בלתי סביר על הקאטרים להמשיך לממן את חמאס ולהעביר כספים לחמאס".



אתה זוכר את אסמאעיל הנייה.
"אסמאעיל הנייה חי בגלל סיבה אחת - בנימין נתניהו. סינוואר ואחרים, שיש להם יותר סיבות מכל ראשי הג'יהאד שכרגע חיסלנו, יש הרבה יותר סיבות גם לשלוח לאותה כתובת גם את סינוואר וגם את הנייה. נתניהו לא נוגע בהם, נתן להם חסינות. גם כשהם יוצאים אחרי כל רצח יהודי במדינת ישראל ולברך, שום דבר לא קורה. גם אחרי הירי האחרון חמאס קיבל, גם אחרי ניסיון הברחה לפני כמה ימים של נשק, חמאס המשיך לקבל את כל הכספים והמעברים היו פתוחים". 

כשנשאל האם ישראל צריכה לצאת למבצע יזום נגד חמאס, השיב: "מדינת ישראל צריכה לאשר תוכנית. אי אפשר כל כמה חודשים לצאת למבצע כזה או אחר, אי אפשר באמת ככה לטפח את דרום הארץ, חייבים להעניק ביטחון לטווח ארוך. אני אומר את זה בצורה וודאית - כבר שנים לא התקיים שום דיון בקבינט אמיתי. צריך להבין שחמאס הולך בעקבות חיזבאללה, יש שם התעצמות, הצטיידות בנשק, טכנולוגיה, זה כבר לא ארגון טרור - זה צבא טרור. מי שירה עלינו מלבנון זה היה חמאס. שני האויבים האלו, חמאס וחיזבאללה, נתניהו מעניק להם חסינות. אנחנו פועלים נגד הג'יהאד אבל שני האויבים החזקים והמרים נתניהו מעניק להם חסינות". 

בהתייחס לאפשרות שההסלמה עלולה להתפתח למערכה גדולה יותר, אמר: "זה עלול להתפתח לכמה ימי קרב, ברור שברצועת עזה בטח הג'יהאד האסלאמי לא יבליג, גם חמאס לפחות בצורה פומבית יתן להם גיבוי. אבל לא מעבר לכך, זה לא פותר שום דבר. זה עוד סבב ונחכה לסבב הבא. אין פה שום ניסיון לפתור בצורה אמיתית את בעיית רצועת עזה. כל הסבבים האלו עד הסבב הבא, לא יותר מזה".

את דבריו חתם בהתייחסות לסוגיית תקציב המדינה וחלוקת הכספים הקואליציוניים. "לא מדובר בתקציב, מדובר בשוד לאור יום. בביזה. אין לכם פה שום ברירה, זה לא תקציב. עם ההנהגה הזו אי אפשר להציל כלכלה, אתם צריכים להציל את השם הטוב שלכם, לשמור על הדרג המקצועי. אני קורא לראש אגף התקציבים וכל ראשי האוצר לקום ולהתפטר. אתם לא יכולים להיות חתומים על המסמך הזה שכולו ביזה אחת גדולה. כשמקצצים 80 אחוזים מתקציב מיגון הצפון כשיש בתים שעדיין אין להם מיגון, מקימים רשות לקידום המגזר החרדי, הרשות לזהות יהודית 285 מיליון ש"ח, ישיבות 2.5 מיליארד. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו ולכן מדובר בביזה של תקציב המדינה. אני קורא לראשי האוצר לקום ולהתפטר ולשמור על הדרג המקצועי כדרג מקצועי - אתם לא יכולים לתת יד לשוד לאור היום הזה. הם לא יכולים להיות חתומים על מסמך כזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm