אתמול הגיע מבצע מגן וחץ לסיומו, זאת לאחר יותר מאלף שיגורים מעזה לכיוון יישובי העוטף, דרום הארץ, השפלה והמרכז, וחיסול של שישה בכירי הג'יהאד האסלאמי על ידי חיל האוויר בתגובה. 

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והביע דעתו בנוגע להפסקת האש עם הג'יהאד האיסלמי. "לא ניצחנו ולא תיקו, הייתה לנו פעולה מוצלחת באופן יחסי - להרתיע את הג'יהאד האיסלמי שיחשוב עוד הפעם אם הוא הולך לסבב נוסף אני חושב שהמטרה הזאת הושגה. ימים יגידו", אמר בפתח השיחה. 

עוד ציין: "אנחנו עם השנים פיתחנו יכולות שבאמת אין כמוהן בעולם, גם מבחינת להביא מודיעין מדוייק בזמן אמת וגם ביכולת לפגוע במי שצריך בצורה מתוחכמת ולנסות לא לפגוע באחרים, זה בהחלט מרשים. זו מערכת שלמה של מאות אנשים שעובדים בעניין הזה בשגרה ובחירום, באמת צריך להגיד כל הכבוד לצבא ולהסתכל על זה בראייה יותר רחבה - אנחנו רואים ניסיון לעשות פוליטיזציה בכל מיני מקומות, ואני מזהיר כאן - יש לנו צבא טוב עם שיקולים עניינים ואסור לפוליטקאים להתערב במינויים כאלה ואחרים ולהכניס אידיאולוגיה שלהם לתוך הצבא, הצבא צריך להיות מקצועי נטו לעשות את מה שהדרג המדיני אומר".

עוד הבהיר כי "אני חושב שההחלטה לפתח את כיפת ברזל בעקבות מערכות אחרות זו החלטה שהייתה במקום וצריך להגיד מילה לטובה לאמיר פרץ על הדבר הזה ולתעשיות הביטחוניות שידעו לקחת רעיון וליישים אותו. אני חושב שצריך להזכיר לאלו שהכניסו את הטייסים תחת 'אנרכיסטים' ו'פושעים', כדאי שיחשבו טוב למה הגענו למצב כזה בכלל של הפגנות ענק בכל המדינה".

"יש חוזה שמדינת ישראל תהיה מדינה שכל היהודים יכולו לבוא אלייה, שתהיה מדינה דמוקרטית לכל אזרחיה. הפעולה הזאת לא קשורה למחאה, והיעדים של המחאה עדיין לא הושגו. ואני מזהיר את הממשלה במידה והם ימשיכו את החקיקה ואם ראש הממשלה שנכנע לחרדים, לחרדלים, ימשיך בחקיקה הזאתי ויהפוך את ישראל למדינה שיותר קרובה להלכה מלדמוקרטית, לא ייצאו 500 אלף, יצאו מיליון וחצי אנשים לרחובות".

שיגור רקטות מעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)
שיגור רקטות מעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)

על התנהלות ראש הממשלה, אמר: "נתניהו הבין שאם הוא לא יישמע לדרגים המקצועיים שלו בצבא אז הביטחון כאן ידרדר בצורה שאי אפשר יהיה להחזיר אחורה ולכן הוא קיבל החלטה נכונה לצאת למבצע הזה שלא היה מנוס אלא לעשות אותו. מצד שני, אתה רואה שמעבירים לחרדים סכום אסטרונומי שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה, קרוב ל־13 מיליארד שקלים. כדאי שיידעו שכל מיגון הצפון לא מגיע ל־13 מיליארד שקלים, והשנה, בשנה אחת ייוצאו לחרדים 13 מיליארד שקלים שהיה יכול לגמור את כל מיגון הצפון. המדינה הזאת, קונים אותה בכסף, שיהיה ברור, השליטה של נתניהו נקנית בהרבה כסף על חשבון דברים אחרים, וחבל שכך, מפניי שהחזירות הזאת בסופו של דבר תתהפך עליהם והיא כבר מתהכפת עליהם, וגם על זה המחאות".

באשר למבצע 'מגן וחץ' בהובלת רה"מ נתניהו והשר הביטחון גלנט, אמר:"הייתי נותן להם ציון סביר, הייתה נותן ציון טוב מאוד אם הם היו יודעים לסיים את זה יומיים לפני. אני חושב שההצרות בתקשורת 'אנחנו נשנה את המשוואה ולא ניתן להם לירות את הטיל האחרון', שבסופו של דבר זה מה שקרה, היה אפשר יומיים לפני זה לסיים. זה קצת מצחיק אותי, ארגון טרור מול מדינה שהיא מעצמה ביטחונית בכל קנה מדיה עולמית, רבים מי יירה את הטיל האחרון. ברגע שהשגת את מטרת המבצע, שהייתה נכונה, להראות להם שאנחנו יכולים להגיע לכל אחד, מאותו רגע היית צריך לראות איך אתה מסיים את זה".  

לבסוף, סיכם: "מדינה צריכה לעשות שיקולים מערכתיים, כשבמבצע שלנו לא פגענו בחמאס ספגנו ביקורת מטורפת ממי שהיום ראש הממשלה ורבים אחרים שאנחנו עושים טעות ונשלם על זה ביוקר, ועכשיו הם עשו אותו הדבר ובצדק, כי בסוף אתה צריך לשאול את עצמך מה אתה רוצה ולהבין שזה לא יפתור שום דבר. אתה רואה שאנחנו האופוזיציה, כשלא צריך, אז אנחנו לא אומרים. להבדיל מהקואליציה של היום שאז היו אופוזיציה, ועכשיו עשו אותו הדבר. הם לומדים מהטובים ביותר והם למדו מאיתנו וטוב שכך".

"סדר העדיפויות של הממשלה הזאת הוא דפוק"

במקביל, בריאיון ב-103FM התייחס גם למצעד הדגלים ביום חמישי ואמר כי "ברור שאני חושש אבל אני חושב שהם יהיו מורתעים הפעם, בשנה שעברה אף אחד לא ירה ואף אחד לא צייץ מכיוון שהיינו אחרי מבצע והם היו מורתעים והחלטנו לא לשנות את המצעד כי מישהו מאיים עלינו. צריך לבצע את מצעד הדגלים לפי המסורת בלי פרובוקציות מיותרות. 

"בשום פנים ואופן לא להירתע מהאיומים אבל גם לא לעשות משהו שלא ישאיר להם ברירה. יש מצעד דגלים, אנחנו יודעים את המסלול שלו, צריך לראות שלא יהיו אנשים קיצוניים מדי שילכו ויחריבו חנויות רק בשביל הפרובוקציה. הבעיה שלנו היא שאנחנו מובלים הרבה שנים על ידי קיצוניים הזויים. משקיעים 12.5 מיליארד שקל בכספים קואליציוניים במקום כמה מאות מיליונים שהיו נהוגים בעבר, כבר עשר שנים מדברים על מיגון הצפון בממ"דים, והכסף אף פעם לא מגיע, אנחנו מבינים את החשיבות של סיום המכשול בגבול הצפון – חסר כסף. אנחנו מבינים שצריך לעשות מכשול גם על גבול ירדן בגלל הברחות הנשק שמזינות כאן את כל הפשיעה הערבית בתוך ישראל, וגם בשטחים. 12.5 מיליארד שקלים היו מספיקים לעשות גם וגם וגם  - סדר העדיפויות של הממשלה הזאת הוא דפוק וצריך להשתנות".