בימים אלה ממש דנים בכנסת בתקציב המדינה וחוק ההסדרים, ומי שכבר צפוי להיפגע קשות הן אמהות יחידניות מרקע מוחלש, שתוכנית ההכשרות והתמיכה הממשלתית בהן, שנועדה להביא אותן למסוגלות כלכלית עצמאית ואיתנה, לא תזכה לתוספת הנדרשת, אף שהיא מבוקשת מאוד. המשמעות: רק 280 משפחות יזכו לסיוע.

התקציב לתוכנית לשנת 2023 עמד על 6 מיליון שקל, אבל לאור הגידול באוכלוסיית היעד יש להכפילו בשנה הבאה כדי לתת מענה לכל הזכאיות. אלא שגם העובדה שהתוכנית מועילה מאוד לנשים וגם למשק לא גורמת לאוצר להעלות את התקציב המוקצה לה. לקראת דיון בנושא בוועדת הכספים של הכנסת, המיועד להמשך השבוע, יוצאות אמהות שהשתתפו בתוכנית לקמפיין בניסיון להשפיע על הח"כים ללחוץ על האוצר כדי שיעביר את התקציב החסר.

עו"ד תמר בן דרור, מנהלת הקו החם בסניף תל אביב של עמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי, המובילה את הקמפיין, מדגישה: "התוכנית היא נקודתית ביותר ומאפשרת לתקופת ביניים מוגבלת 'אוויר לנשימה' שבמסגרתו אותן אמהות יחידניות מגדילות את פוטנציאל ההשתכרות שלהן, ובכך יש יתרון למשק כולו. הצמצום התקציבי יקטין את מספר הזכאיות, תוך שינוי הקריטריונים לזכאות, ולמעשה לא יאפשר לאמהות יחידניות רבות לשפר את מצבן הכלכלי".