שר המשפטים לשעבר גדעון סער שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה לאדד בתוכניתם ב-103FM, והתנגד להצבת דד ליין לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא, בסוגיית הרפורמה המשפטית. "כל הקוצר רוח והריצה למלחמת אחים זה דבר שהוא מוזר בעיניי. אני לא ראיתי שום קוצר רוח בקרב עמנו אחרי שבמשך 75 שנה אין לו חוקה וגם חוק יסוד החקיקה, זה לא נורמלי", טען.

הנשיא הרצוג נכח בהידברות על הרפורמה: "חשוב מאוד להגיע להסכמות"
"כאב עצום": מה גרם לח"כ מש"ס לפרוץ בבכי בוועדה לקידום מעמד האישה?

"כולם לקחו את הזמן ובעצם ככה הגענו למשבר גדול שנובע מזה שכללי המשחק היסודיים ביותר לא מוסכמים, וזה טרגי לאומה. אנחנו צריכים לעשות הכול בכדי לנסות ליישב את המשבר הזה. אם לא אנחנו חברה שחיה על טונות של דינמיט", הוסיף.

"אני מבין את החרדות ואת התחושות, אגב בשני הצדדים", הדגיש והוסיף: "אני, יש לי צד ברור במחלוקת הזו, אבל אני גם מכיר את התחושות בצד השני. אני מציע להימנע מהתלהמות אם תבוא צרה בעתיד נתמודד איתה. זה לא סיבה מספיק טובה לזמן את הצרה עכשיו".

כרמל שאמה הכהן תוקף את הצעת קרן הארנונה

כמו כן, הסביר את התנגדותו לקרן הארנונה: "יש פה משהו לא הגיוני. אני כשר פנים עודדתי דבר שנקרא 'עיריות איתנות', לדחוף עיריות חזקות או כמעט חזקות לעצמאות כלכלית. מה שקורה פה הולך לכיוון הפוך, ולא ייתן מענה לבעיה. בעצם, באים לתת פה מענה לסוגיית הדיור, אבל מה יקרה אם אתה לוקח מהם ארנונה עסקית? הם יצטרכו לבנות פחות באותן ערים שהן מוקדי ביקוש מבחינה נדל"נית".

הוא הביע ביקורת גם כלפי תקציב המדינה המסתמן: "הכנסת הולכת במודע לאשר תקציב לא מעודכן ולא רלוונטי. שבועות אחרי שזה יקרה יבואו לממשלה או עם קיצוץ דרמטי או בהטלת מיסים או גם וגם, זה תקציב לא רציני. כשאמרו לממשלה שיש משבר הם אמרו שזו מכה בכנף, אבל זה לא". 

"זה מחמיר את ההתייקרויות, ובמקביל העלייה של האינפלציה תביא לעוד עלייה של ריבית וזה יקשה על עסקים ונוטלי משכנתאות. אתה תראה רבים שנכנסים לפשיטת רגל. אני לא רואה שום דיון - מה הם עושים? מפזרים כספים מהליקופטרים ועושים בדיוק הפוך", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM.