עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח היום (שני) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על מכת הפשיעה בישראל וריבוי מקרי הרצח מתחילת השנה: "המשטרה עסוקה בהפגנות ובהר הבית ולא במקצוע שלה - ואף גורם לא מסביר מדוע אין פענוחי רצח פעם אחר פעם". לטענתו, על המשטרה להתמקד בחקירת מקרי הרצח ו"לעזוב עבירות צווארון לבן והטרדות מיניות".

בפתח הדברים נשאל אם הצלחנו לעבור 24 שעות בלי שהיה רצח בישראל. על כך השיב: "לעידכונך היה בנתניה ניסיון לחיסול באמצעות רחפן נפץ עולה קומות, מנסה לחסל פעם שנייה אותו יעד ואנחנו רואים את האמצעים הטכנולוגים של העבריינים הולכים וגדלים ביתר שאת ולא רואים את משטרת ישראל, מנסה להדביק אותם אמצעים אלא אם כן, אתה לוקח בחשבון את פגסוס שעובד בניגוד לחוק. איף להמחיש את האובדן המוחלט של משטרת ישראל שאנחנו כל כך אוהבים.

עוד טען: "המשטרה שלנו עסוקה בימים אלה בהפגנות, המשטרה עסוקה באירועי הר הבית, המשטרה אינה עסוקה במקצוע שהיא צריכה לעבוד בו. לא יודע אם אתה זוכר, מתי ישב מפקד מחוז מול מצלמות טלוויזיה או בראיון ברדיו ומתחיל להסביר לציבור מה קורה אצלו במחוז. לא יכול להיות ששולחים את הדובר אלי לוי שמקריא אי אלו אמירות ויושב בחטיבת הדוברות כשהציבור אינו זוכה לקבל דין וחשבון ממפקד מחוז חוף מה קורה אצלו במחוז.

"אתמול בכביש 85 ולא יודעים אם זה מחוז חוף או צפון ולא יודעים אם זה הפיצוץ או שריפה באוטו. אמרתי לשר איתמר בן גביר לפני כמה ימים, לא יכול להיות שישב מפקד מחוז דרום פרץ עמר שיתן דין וחשבון להפקרות שקורית אצלו במחוז, לא יכול להיות ששוקי תחאוכה, מפקד המחוז הצפוני לא יסביר מה קורה, לא יכול להיות שאבי ביטון, מפקד מחוז מרכז חדש, לא יסביר מדוע אין פענוחי רצח פעם אחר פעם.

"לא יכול להיות איך יש לנו 100 מקרי רצח מתחילת השנה ואנחנו באמצע חודש מאי, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד היו 29 מקרים, יותר מפי שלושה!", הדגיש. "משבר כזה בחברת טבע או אוסם, היה מתייצב המנכ"ל ומסביר לציבור מה קורה. לא יכול להיות שראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, שלוש שנים וחודש, יסתתר בחדר שלו ולא יתן דין וחשבון איך שיעור פענוחי הרצח אצלו 6-7 אחוז! לא יכול להיות שהוא יישב על כסאו ולא יוזז משם! משהו לא מתקתק פה!"

בהמשך התייחס למבצע המעצרים בטובא זנגריה, אליו הגיעו השר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי הבוקר, ומתח ביקורת: "אני מצדיע ומוחא כפיים. בציניות כמובן. אני לא אוהב את השופוני, אמרתי לשר: תפסיקו עם ההצגות שעושים לך. הדבר הזה היה היה צריך להיעשות אתמול ושלשום. זה צריך להיות כל יום ולא פעם בחודשיים. אני לא מתרגש מזה. אני שואל מה עושים 1300 שוטרים בלהב 433? מי צריך אותם?

"אני הייתי מציע ללהב 433, לפני שאתם מתפרקים, עזבו רגע עבירות צווארון לבן. אל תחקרו ראשי ערים במשך שנתיים. אל תגעו בתחום הזה בכלל. לכו תתמודדו עם הפשיעה החקלאית, גניבות הרכב, עם הפרוטקשן, עם מקרי הרצח. ראשי הערים ימתינו שנתיים. אולי ישאירו צוות קטן לצווארון לבן".

הצעת את כל זה לשר איתמר בן גביר?
"נתתי גם נתתי. השארתי לו מספר דפים עם כל התורה על רגל אחת. אמרתי וכתבתי: תעזבו רגע את עבירות הצווארון הלבן לא יקרה שום דבר עם ראשי הערים, או הטרדות מיניות שפתאום 433 חוקרת. תעסקו במהות: זה האתגר".