"מאחורי עשור של ניסיון אדיר בשירות הציבורי - ולפני ראשות העיר אילת!" כך הזניק אמש בארי את הריצה בבחירות הקרובות. בארי בן ה-36 מילא בעשור האחרון את כל התפקידים האפשריים במועצת העיר מלבד ראשות העיר, החליט להסתכל בעיניים למתמודדים הוותיקים לנקרי (70) וקדוש (70), ולהוות להם אלטרנטיבה צעירה ומרעננת. משימת חייו של בארי היא להציע לתושבי אילת עתיד פורה ונמרץ, בכל תחומי החיים, שיביאו את אילת לקדמה המודרנית ולהגשמת הפוטנציאל העצום שלה.

בארי כינס אמש את חבריו הקרובים ופעילי סיעתו בבית הוריו שבשכונת מצפה ים, ופרש בפניהם את חזונו לעשור הקרוב. הקרובים שנכחו, נחשפו לבסיס ההתחייבויות של התוכנית המרכזית אשר גיבש מתן לעיר אילת ולתושביה בשנים הקרובות, ואותה יחשוף רשמית בשבועות הקרובים.

לפי חזונו של בארי, תוכל אילת להפוך בשנים הקרובות לחלומם האוטופי של הדור האילתי הצעיר שיזכה לקבל הזדמנות שווה, להקים באילת את ביתו ומשפחתו ולהפסיק לחפש אלטרנטיבות בערים אחרות, ובמקביל יזכה הדור הוותיק של אילת לראות את נכדיו וילדיו גדלים בקרבם ולא במרחק עצום ותחושת פספוס,  תוך הצגת תוכנית ניהול חדשנית ומודרנית, במטרה להעיר את אילת, לתקן את סדרי העדיפויות ולשפר את אורח חייהם של תושבי אילת.

לתפיסתו, צריכה אילת להפוך לאטרקטיבית לתיירי חוץ, ובעיקר עבור התושבים, עיר שוקקת וערה המושכת אליה מבקרים מגוונים מכל שכבות האוכלוסייה והגיאוגרפיה. "מגיע לתושבי אילת יותר", אמר בארי והוסיף, "מערכת בריאות שתצליח לענות על כל צרכי התושבים והמבקרים, פתרונות תחבורה יצירתיים, תעסוקה אטרקטיבית, תוכנית לשינויי אקלים וסביבה, ומבחר אקדמי שיאפשר אופק לבני העיר אפשרויות בחירה בחינוך ובהעשרה - ובעיקר בעיקר, חיבור העיר לעידן החדש".

סיעה עם דרך וחזון

בתום מאבקי הכוח הפוליטיים עם ראש העירייה בשבועות האחרונים, נראה בארי מוכן מתמיד לתפקיד המשמעותי בעיר. סיעת "צעירי אילת" הנחשבת לכוח הפוליטי המשפיע ביותר בעיר נראית מחוברת וחזקה מאי פעם תחת הנהגתו של בארי, כאשר חן בן אפריים ושמוליק שלם, השותפים הבכירים של בארי להנהגת הסיעה, הוציאו מכתב אישי חריף לראש העירייה בו הודיעו על אובדן האמון ההדדי ועל כוונתם לפנות להתמודדות על ראשות העירייה. 

סקרים הגיעו לפתחנו, במערכת ׳ערב ערב׳, חודשים לפני הכרזתו, אפשר לראות את הפוטנציאל הגדל להתמודד ראש בראש מול לנקרי ולהעפיל לסיבוב השני על חשבון קדוש שנחלש עם צאתו של בארי למרוץ. בארי נהנה משיעורי אהדה גבוהים בקבוצות האוכלוסייה הצעירה בעיר וכעת ינצל את החודשים הקרובים עד להתמודדות על מנת להרחיב את מעגלי החשיפה ולשמוע מכמה שיותר תושבים על האתגרים שיצטרך לפתור אם יבחר. אין ספק כי לפנינו מאבק בחירות משמעותי. 

שליחות כהשקפת עולם

נראה כי המסלול הפוליטי של מתן בארי (36), בשליחותו הציבורית הוביל אותו מאז היה ילד שגדל באילת, דרך כניסתו לעשייה הציבורית וכיום במרוץ לראשות אילת. סיעת "צעירי אילת" בהנהגת בארי, נבחרה למועצת העיר לראשונה בשנת 2013 לפני כעשור, בבחירות 2018 הכפילה הסיעה של בארי את כוחה וזכו לתפקידי מפתח בהנהגת העיר כסיעה הגדולה והמשמעותית במועצה. 

בעשור האחרון, התמקד בארי בתפקידי ביצוע שהקנו לו כישורים וניסיון מוניציפאלי שכמעט ואין למועמדים צעירים בגילו. 

בארי, יליד אילת, חתם קדנציה מוצלחת ומרשימה כמחזיק תיק הצעירים והאקדמיה, במועצה הקודמת תחת מאיר יצחק הלוי וכסגן ומ"מ ראש העירייה האמון על תחומי התיירות של עיר התיירות, ותחומי הצעירים והאקדמיה בקדנציה המיוחדת של אלי לנקרי. בנוסף מכהן בארי גם כיושב ראש הוועדה לקידום מעמד הילד, יושב ראש העדת הנוער והצעירים, וסגן יושב ראש ועדת בחינוך וכיושב ראש תאגיד התיירות המקומי - המנחה את מדיניות ענף התיירות העירוני מול ממשלות ישראל, כנושא שקרוב מאוד ללבו ומהווה נדבך מרכזי בחזונו העיר אילת.