הלילה (שלישי) הכנסת צפויה להביא להצבעה את תקציב המדינה לשנים 2023־2024 בקריאה שנייה ושלישית. בן כספית ונועם אדרי דנו על כך ב־103fm עם ניצב בדימוס חבר הכנסת יואב סגלוביץ', לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, אשר הביע את דעתו על חלוקת התקציב המדובר והכספים המופנים למשרד לביטחון הלאומי. 

בדרך לאישור התקציב: הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו להסכם

על התקציב ועל תשעת מיליארדי השקלים המוקצים למשרדו של בן גביר, אמר חבר הכנסת כי "הוא (הסכום המוקצה לשר) לא שם, הוא לא בספר התקציב. אין תשעה מיליארד, הכול פייק אחד גדול. אין שום דבר. הכול הצגה אחת גדולה כמו יתר ההצגות של בן גביר, פותחים את ספר התקציב ורואים מה כתוב שם".

הוא הסביר: "יש עלייה של שני מיליארד לשנתיים, אבל זה 11%, זה בדיוק האחוז של האינפלציה. אין את אותה בשורה שהוא התיימר להביא. עזוב את הביצועים, מאז שהוא נכנס למשרד שאנחנו פשוט בהתרסקות טוטאלית. עזוב את הבעיות האחרות שהוא יצר במשרד לביטחון לאומי, לפחות שיגיעו שם אותם חלק מההבטחות על מנת שנוכל לתגבר את מה שצריך. אפילו את זה הוא לא מסוגל לעשות".

"לא למיליציה": הפגנות נגד הקמת "המשמר הלאומי" בסמכות בן גביר (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף כי "בממשלה הקודמת הטיפול במשילות היה חלק משלושת היעדים המרכזיים. היה צוות שרים ייעודי שטיפל בעניין הזה. אני מתחילת הדרך, התוכנית נקראת 'מסלול בטוח', תוכנית ממשלתית רחבה מאוד, והפעם הראשונה שהייתה ירידה במקרי הרצח מאז שנת 2014 הייתה בשנת 2022.

"שום דבר לא נעשה בצ'יק צ'ק במאבק בפשיעה. עסקתי במאבק בארגוני הפשיעה במשך שנים רבות", אמר. "לא נאמר בקול רם על ידי הממשלה הזו שיהיה צ'יק צ'ק, אבל כן נאמר שזה הולך להיות יעד ממשלתי - דבר שלא עושים בו כלום. השר בן גביר הוא שר בלתי כשיר לחלוטין, סוכן כאוס בהגדרה, זה שמינו אותו לתפקיד זו שערורייה. אבל יש ראש ממשלה, הוא לא שם את עצמו בראש צוות שרים, הוא לא מינה קבינט, והנתונים אלה הנתונים - עליה פסיכית של הפשיעה בחברה הערבית ו־65 אחוזים עלייה בחברה היהודית. הוא עצר חלק גדול מהתהליכים שהתחלנו בהם".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סגלוביץ' תקף: "אתה שם טרול פוליטי לנהל את האירוע המאבק בפשיעה - זו התוצאה שאתה מקבל. אני לא מופתע מזה, אמרתי 'זה לא עוד משהו', כמדובר על ביטחון אישי, לו אני הייתי ממשיך בתפקיד הזה וודאי היו ממשיכים אירועים, שום דבר לא נגמר ביום יומיים".

בהמשך, הבהיר: "הבעיה איננה בן גביר, הבעיה הגדולה היא ראש הממשלה. אנשים נרצחים ברחובות, הוא חייב לקחת אחריות. שום דבר לא יכול להיעשות מהיום למחר, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדות. אמרתי 'לפחות תהיה בשורה בתקציב', אז אתה שומע אותו אומר תשעה מיליארד, ואף אחד לא שואל אותו 'איפה התשעה מיליארד האלה?' התקציב הזה רע מאין כמוהו בהרבה מובנים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm